Hundkläder, vad tycker ni?
Nu när det är vinter och riktigt kallt ute så är det inte bara vi tvåbenta varelser som fryser utan även våra fyrbenta. Så då tänkte jag passa på och ta upp frågan med kläder för hundar.
Klär ni på eran hund?
Vad klär ni i för kläder isåfall?
Vad anser du om skor till hundar?
Vad har ni för åsikt om kläder i övrigt på hundar?
Båda mina hundar har kläder då båda fryser rätt mycket på vintern. Jag har en valp på 10 veckor och hon är den som fryser mest medans min border collie fryser mindre eftersom hon är långhårig. Min valp har jag kläder på så länge snön är kvar, hon har ett billigt täcke (eftersom hon växer ut det på bara några veckor) utan något speciellt märke men som värmer. Min border collie har ett rött hurtta värmetäcke och även ett fleecetäcke när det är kallt men inte jätte kallt. Självklart så tycker jag inte märket på täcket är det viktiga utan att det värmer men jag tycker hurttas täcken är så otroligt snygga så kunde ju inte låta bli att köpa ett. Hon har även ett hurtta regn täcke när det är lite blötare väder ute eftersom hon är så pass långhårig så tycker jag det behövs. Ingen av dom har skor men det skulle behövas eftersom det inte tar lång tid innan dom får köldkramp i tassarna. Men har inte köpt några skor än, men har funderat på att göra det.
jag har
1 regnjacka eftersom det tar en evighet för pälsen att torka
1 flecejacka mamma blev orolig när hon fick Kennelhosta och tyckte hon behövde något varmt
1 stickad tomte… tröja med teckten hohoho på ryggen. varit kanon nu eftersom den passar under regnjackan och värmer
1 st tunn regnjacka dock har jag inte testat den ännu
1 st gråvit randig tröja till valpen jag behåller ifall att det skulle vara snö i mars :) ev köper jag även en liten regnjacka till den med framöver
glömde
jag ser inte någon anledning att inte ha kläder på hundar om de är i behov av det. jag har en husky och hon har frysit iår och förra året. då har jag hellre en fodrad regnjacka till henne för att hon ska vara varm
skor ska man nog endast använda vid behov men har inget emot det heller :)
Har både täcke varma och regntäcken,overall och skor ska köpa skor till valpen med nu är hon nästan fördigväxt. Varför jag anser skor är bra är inte bara för köldkramp utan även slippa få isiga tassar och folk saltar ju som galningar :( inte så bra för tassar.
Jag har fula skor de är jätte bra fungerar kanon bra på hunden. Jag tror det finns samma stort även till små tassar.
Har inga kläder på min,mer än ett regntäcke när det regnar (vår/sommar/höst) :P
Men annars har jag ingenting, hon är en sankt bernhard och dem har bra päls som tål snö & kyla väldigt bra:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jaa, jag har ett tunnare täcke mellan ca -8 och -12 och ett värmetäcke då det blir kallare.
Hon skulle även behöva skor, men hon avskyr det,s å det är i princip omöjligt att få på dem och gå med henne då.
Kläder i övrigt, menar du ej funktionskläder då? Det tycker jag är pinsamt och skulle aldrig sätta på min hund sånt.
Mvh, Agilis
Tycker att man endast ska ha kläder på hunden om den behöver det, inte för att det är sött eller gulligt, det ska ha en funktion, och inte t.ex en söt klänning inne.
5 och 6# en kompis sa till mej att han föraktar sånna som klär sina hundar, min tjej hade dne här tröjan på sig på den festen. blev skitarg och sa typ " jag ser hellre att hon går med den tröjan, än att hon ska behöva frysa!#
den är inte jättetjock men den värmer , och är lite söt nu i vinter och juletid. dessutom ville jag inte att hon skulle bli för kall eftersom hon var dräktig. den var även bra då den täckte lite under magen med
han vill själv ha en eng bulldog i framtiden och de har ju ingen underpäls alls. så det ska bli kul när han tvingas köpa hem någon form av klädsel till sin hund i framtiden
#7 Alltså att ha något litet gulligt på julafton, nyårsafton och högtider stör mig inte, bara om man har det året runt, typ varje dag

#7, jag förstår inte vad du menar, är det funktionella kläder är det klart att man ska använda det. Det var ju precis det jag sa.
Fint att du klär på din hund om hon fryser, men den där "tröjan" skulle jag personligen aldrig välja.
Mvh, Agilis