Förkyld hund?
Någon som vet hur vanligt det är med förkylning hos hund, Symtom mm?
Har aldrig varit med om att min äldsta hund varit det. Nu behandlas han för noskvalster igen. Varit symtomfri i två månader efter behandling. Nu har den yngre hunden börjat fnysa mycket på morgonen när han vaknat men har inte hört några inåtvända dragningar. Symtom för noskvalster kan va luriga har jag hört. Nu ska den andra hunden behandlas också i fall att det är noskvalster. Fast det kan ju kanske lika gärna vara en förkylning. Mest nyfiken om någon har haft en förkyld hund.
jag har haft förkylda hundar. Hosta, inåtvändna dragningar och lite rinnsnuva var symptomen. Jag trodde det var noskvalster, men vet sa att det förmodligen var en förkylning. Det var över på tre dagar :)

#1 Ok då är det säkert noskvalster min hund har och inte förkylning. Tur de båda är lediga från dagis denna veckan:)
1 det där låter mer som noskvalser.
0, Jag vet faktist inte jag tyckte chanel hade lite rinnig nos i en vecka o var lite små hängig men ingen feber. Den veckan fick hon ta det lugnt, det gick över.
#3 Nej, jag var ju till vet. Det var förkylning :)
4 jo jag läste det men jag hade med trott det var noskvalser eftersom det är samma symntom :P
#5 fniss… jaha du menade såå :)
6 haha jao
Chanel hade noskvalser när vi skaffa henne tydligen hade hon troligen haft det en längre tid, hon fick medicin mot det o återbesöket fick hon en dos till, som vetrinären sa skulle hon vara extra känslig mot tryck av halsband. Vi har både sele o halsband men hon drar inte bara vid löp som hon är envisare av sig att lukta på varenda förbaskade kiss hälst :S Då åker selen på.