Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2309 ggr
[iurochskur]
0

Jobbigt med långhår

Igår fick vi bada av Shanti igen och reda ut en intorkad bajs i rumpan. Ska bli så skönt att trimma henne så man håller borta detta sen. Blir och hålla henne kortklippt i rumpan.

Michaela-N
0

Har haft ungefär samma problem en gång, Hugo hade en stor fet bajskorv i rumpan och den gick inte att få bort. Jag satt på bussen och skulle vidare med tunnelbana och tåg så det var lite pinsamt för att jättemånga kollade ;) Hade ju ingen sax med mig…

Mymlan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nackdelen med långhår.. Vänta du tills det blir töväder all sand som fastnar i pälsen under magen i tassarna.. Dammsugaren kommer gå på högvarv..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Kickilu
0

Jag har en liten trimmer som jag brukar klippa ned pälsen i rumpan med på den ena hunden annars har det en förmåga att vilja fastna på honom. Han vill gärna sitta mot en grästuva eller snökocka när han bajsar.

Mymlan
0

Jag håller alltid Popsie klippt i rumpan för slippa bajs som fastnar..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[iurochskur]
0

Som sagt så ska jag trimma henne regelbundet.

[Forest]
0

Jag har trimmer o trimmar en så kallad "skitränna" hahah låter lite som det är Flört Det gör att hundarna slipper bajs i baken. Sen har jag overall på Enja eftersom hon annars ser ut som en snöboll o det gör ju ont då snön sitter fast o gör att det stramar i pälsen på dom. Sen trimmar jag även pullan för slippa kisshår där.

[iurochskur]
0

#6 Haha. Skitränna var det roligaste jag hört idag. Ja, jag överlåter detta på Djakartas hundtrim då jag vet att dom är kunnigare än jag är. Ska be dom göra en skitränna…haha.

[Forest]
0

7 Tycker du gör rätt med överlåta det jag tror inte man trimmar med maskin på din typ av päls utan man kör med sax :)