Jobbigt med långhår
Igår fick vi bada av Shanti igen och reda ut en intorkad bajs i rumpan. Ska bli så skönt att trimma henne så man håller borta detta sen. Blir och hålla henne kortklippt i rumpan.
Har haft ungefär samma problem en gång, Hugo hade en stor fet bajskorv i rumpan och den gick inte att få bort. Jag satt på bussen och skulle vidare med tunnelbana och tåg så det var lite pinsamt för att jättemånga kollade ;) Hade ju ingen sax med mig…
Nackdelen med långhår.. Vänta du tills det blir töväder all sand som fastnar i pälsen under magen i tassarna.. Dammsugaren kommer gå på högvarv..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag har en liten trimmer som jag brukar klippa ned pälsen i rumpan med på den ena hunden annars har det en förmåga att vilja fastna på honom. Han vill gärna sitta mot en grästuva eller snökocka när han bajsar.
Jag håller alltid Popsie klippt i rumpan för slippa bajs som fastnar..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Som sagt så ska jag trimma henne regelbundet.
Jag har trimmer o trimmar en så kallad "skitränna" hahah låter lite som det är
Det gör att hundarna slipper bajs i baken. Sen har jag overall på Enja eftersom hon annars ser ut som en snöboll o det gör ju ont då snön sitter fast o gör att det stramar i pälsen på dom. Sen trimmar jag även pullan för slippa kisshår där.
#6 Haha. Skitränna var det roligaste jag hört idag. Ja, jag överlåter detta på Djakartas hundtrim då jag vet att dom är kunnigare än jag är. Ska be dom göra en skitränna…haha.
7 Tycker du gör rätt med överlåta det jag tror inte man trimmar med maskin på din typ av päls utan man kör med sax :)