Nån som bor i Gävle?
Nån här inne på BiF som bor i Gävle och har gått på Östers "promenad/lekgrupp"? Som jag har fattat det promenerar dem ett gäng nån/några dagar/vecka och låter hundarna leka och så.
Funderar på att åka dit imorgon men undrar om nån härinne varit där eller funderar på att vara med en gång?
Jag och Diezel söker även träningskompisar, all form av träning är utav intresse, så om någn är intressera vore det jättkul att ses och träna tillsammans 
jag har inte varit där med har varit på liknande altivitet här hemma och det är jätte kul att träffa massa folk och hundar =)
jag tränar gärna, men som det är nu så blir det mest wp, jogg och promenader för oss, lydnad/trick inne, visst kan vi ses en helg så du får testa wp med din hund, sen kan vi ta en promenad, har du möjlighet att ta dig någonstans? om inte, finns det något bra ställe där man kan dra en sträcka i närheten?
Ibland har jag möjlighet till skjuts, ibland inte. Här finns det ju mycket grönområden, inga jätteängar men helt okej, där hade man kunnat vara.
Vart bor du nu igen?
en bit utanför söderhamn, så det är mindre än 1 timmes resa, vi kmr ha wpträning här nu 9 jan om du har möjlighet att komma ,då får du träffa några ur gruppen med
Ska försöka fixa skjuts, annars kanske det går bussar?
kan kolla om det finns plats i någon bil annars så kanske någon kan hämta upp dig, jag hör av mig, buss borde gå, kika på xtrafik =) skulle det vara så, då kan du ta buss hit, så skjutsar vi hem dig efter träning från söderhamn
vore jätteroligt att vara med, tror diezel skulle gilla det också! :)
ska kolla på xtrafik nu, förhoppningsvis finns det något. vilken tid börjar ni träna? och hur länge håller det på?
träningen börjar 11, det tar ca 2 timmar med träning om vi går en längre runda, sen brukar vi ha fika efteråt
okej bra då vet jag :) hur många är det och vad är det för typ av hundar?
jag tror inte alla kmr, många jobbar skift, även helger! vi är 13 medlemmar nu som är aktiva och det är några som har 2 eller flera hundar som jag
men det kmr 2 st som har kinsesiska nakenhundar, ena hunden är våran stolthet, sm och em vinnare 2 år irad!
sen kmr jag med jack russel och en amstaff, tiken blir hemma, sen har jag inte fått svar från flera än
sen har vi pumi, staffe, 3 hundar från hundar utan hem av staffetyp, sen 4 amstaffar till som är aktiva, sen har vi en bullmastiff och även schipperke sen kmr det en ny person som ska prova på som har border terriers på söndag
vi är en nystartad lokalgrupp och är rätt liten än, men vi är på gång nu med nya intresserade, sen ska vi ha uppvisning i gävle i slutet av feb! så vi kmr växa med tiden, som det är nu så tycker jag vi är en lagom grupp
vad rolig med kinesen! roligt med lite olika sorters hundar och inte bara muskelberg av stafftypen :)
den uppvisningen måste jag gå på, finns det mer info om den ännu?

Oj, vad har jag missat? Jag bor i Skutskär, låter roligt. Min trasselsudd får mig dock att skämmas som hundägare, det är väl bara att erkänna att jag inte är något vidare bra på vov-träning, han lyssnar inte ett skit rent ut sagt.
Jag blir galen på allt skällande, trodde det var någon spökålder, men nu är han 8 månader och skiter totalt i att jag säger åt honom att vara tyst. Tror ni kastrering skulle göra det lite bättre????? Jag läser och läser och försöker vara konsekvent och använda tydliga kommandon…….suck!!!!!
"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"
-Medarbetare i Singelföräldrar-
Bettan, jag bor också i Skutskär!
Har du lust att kanske träffas med hundarna så kanske vi kan ge varandra tips och råd, min grabb har varit riktigt odräglig men numera är han riktigt duktig (oftast) haha :)
Jätesöt är han, din lilla grabb.
alla är välkomna med sina hundar, prova på lätt drag, eller så kan man komma och kika och socialträna, det är åldern, min russel är 17 mån och det är nu hans trotsålder börjar kika fram, vi lägger även in andra träningsmoment än wp, idag hade vi hundmötesträning, kontakt och lätta lydnadsövningar, sen mr det komma en instruktör och ha lydnadspass med oss nu iår, vi kmr även köra lite spår mm
men man har 3 ggr att komma gratis och känna efter om det är något för er och er hund, men dom hundar som testat på har gillat det, perfekt träningsform att träna hela kroppen, tömma energi och även få jobba med huvudet
uppvisningen skulle vara i samband med något i parken med studiefrämjandet, det kmr vara 26 feb i boulongerparken
jag har även intresse att träffas och träna privat, det ser ju bara ut som jag försöker ragga medlemmar till klubben!
#13 Haha men klart du lär ragga lite medlemmar också, så folk får upp ögonen för er! Men här är jagockså intresserad av träffas privat, både så doezel får leka med andra hundar och träna såklart. låter du dina leka med andra?
russeln leker med andra, tiken är gammal och leker med få hundar, hon fräser oftast ifrån och tycker dom flesta hundar är dryga numera fast hon var den hunden som ung, min amstaff har få utvalda vänner, han har jag haft i 2 år, han är 5 år nu med 6 svåra attacker i sitt bagage, han kunde inte se en hund när han kom hit, han var orolig, rädd och stressad och gick upp i försvar direkt och blev blockad, din hund är en hane, så jag skulle inte chansa att låta dom hälsa, han får ha sina nära vänner ,sen åker vi på träffar mm, det enda jag begär av honom är att han ska kunna vara runt hundar, slappna av och lita på att jag sköter allt om en lös hund skulle komma fram, men träna och promenera gör vi gärna med hela högen =)
okej, diezels bästa kompis är en papillon/chihuahua som han älskar, ser så kul ut när lillen blir förbannad haha.
trist med amstaffen din, med attackerna :(
men det är ju bra att han blivit bättre iaf, så han kan vara kring andra hundar.
ja det är hans enda last, annars hade han varit den perfekta hunden, men jag ångrar inget, han är en underbar hund och passar bra in i familjen. även om han inte passade som tävlingshund i wp som tanken var =) det får bli russeln som förhoppningsvis står på tävlingsbanan nästa år! hoppas vi ses på söndag!
håller tummarna för russeln då, kommer säkert gå bra.
yes det hoppas jag med, skulle vara jätteroligt!