Gnäller
Jag undrar en sak om min hund Lexie.
Hon har alltid gnällt, i princip ylat och gnylat och kastar sig på rygg och rullar, sparkar och slänger huvudet mot mig varje morgon speciellt men vid andra "kel, gos" tillfällen också.
**Varför gör hon så?
**
tycker det låter som att hon fjäskar lite hon vill väl ha lite mer kel o så pratar hon :)
Tror att hon bara pratar men hon får ju mer kel men hon fortsätter hihi hon låter lika dant när hon t.e x leker med andra hundar/djur speciellt när de är mycket mindre än henne… :p
2 hahah låter hon lite pluttigare o snällare då tycker nog hon :) Våran vuxna hund kan låta mycket med,
knorr prat = åh kom nu matte så går vi ut :) ser väldigt busig ut då med.
Morr o ser lite galen ut när hon leker med Enja o ja som du säger midre hundar=mer galet snack 
Hon avskyr när andra leker o låter för mycket men när hon leker med Enja så låter hon väldigt mycket, jag kallar henne för monsterhunden eftersom hon blir helt galen rolig med 
min tik pratar med genom morrningar och skällningar
dock har hon inte lärt sig pratylandet som husky är ända för :(
Jo våran Lexie är väldigt gulligt och snäll och låter mer än gärna men i vardagen är hon väldigt tyst och säger knappt ett pip… knasboll
Vi har en huskyblandis som tyvärr inte bor med just mig just nu utan med en annan familjemedlem pga diverse anledningar och han kan inte ens skälla han försöker ibland men det kommer typ bara ylningar fram morra kan han inte heller utan han visar bara tänderna så efter drygt 14 år med den hunden har han aldrig gjort någonting sådant så jag anser att han inte kan göra det haha.

När min stora tik pratar låter hon väldig arg haha..
Vår lilla chihuahuatik låter som kalle anka när hon pratar..
Var vänliga att skriv nr till vem ni skriver svar till! 
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
jag ser mej oskyldigt omkring XD
det är menat till alla som har skrivit dvs 1-7#
5, tycker det är sött när de pratar 
#9 Det tycker jag med. Klart att en hund ska prata då och då, annars är det ju taskigt tänk om någon skulle gå och säga till dig i ditt hem hela dagarna att hålla truten så fort du öppnar munnen hihi. 
10 hahah :) Jag får hoppas att även Enja lär sig lite små prat hon ser så rolig ut när jag o chanel för en dialog om lite allt möjligt. Nu är jag tex kattvakt till grannen o dit vill hon gå för kolla så kissarna mår bra. Så idag sa jag (till min man) jag går ner till Anna o ger kissarna lite mat och så stannar jag någ lite för kela med dom. Vips så kom Chanel o prata på jaha vill du följa med till kissarna ner till Anna? Bästa är att katterna är hundvana och mina hundar ska ju stå 1 cm ifrån dom chanel ska pussa dom o den andre fattar inte att det är katter
De är ju lika stora som hon så hon bjuder på hundlek men ingen av dom är så intresserad på leka. roligaste är när chanel låter som en katt när hon är nära dom med de tycker någ hon låter lite falskt men men