Klippt tassarna
Idag klippte jag fint runt Shantis tassar och nästa vecka blir det trim. Hon var lite motsträvig men lät sig mutas av lite godis. Däremot är hon inte med på att man får kolla henne i munnen ordentligt så det blir att öva på det. Hon är en envis liten dam.
Vad skönt att du klippt tassarna, envis med stark viljaoch söt 
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
#1 Det vore ju inte våran Shanti om hon inte var så envis=)
Nu är hon iväg med maken för en kloklippning. Får se hur det går med tanke på att hon inte gick att klippa ordentligt sist.
Jag har gjort som så att jag börja med att lära Enja borsta lite. Att kunna stå stilla när man kör med "trimmer" här o där nu tog jag vanlig hårtrimmer o inte klippte på riktigt. Men iaf höll den imot henne nos tassar mage kropp ja hela hon. Man får ta lite då o då, nu tåls det säga att jag var tvungen o lära henne detta då hon är pudel och för slippa onödig stress. Klippa klor det har jag gjort så här: en tass i taget beröm för varje klo men inte gett godis fören hela tassen var klar. Var lugn men jag streta inte när hon streta imot utan hon fick lugna ner sig lite innan jag klippte. Nu har hon itne vart nån som ser något som störe fara heller. Likaså föna henne det är något som hjälp oss mycket nu i vinter när jag fått föna lite extre efter snö.
Så mitt tips är lär henne att man ska kunna hantera henne att hon står på ett bord. men oxå kunna borsta och få henne o gilla behandligen :) Enja tycker nu det är mysigt. Så jag klipper även klor då.
Hoppas det går bra men jag kan någ rek att man gör lite varje dag :)
Hon protesterade inte alls under kloklippning igår. Ska öva på att ha henne på bord och även att få kolla munnen mera.
5 vad skönt o höra att det gick bra med kloklippningen :) Jag tycker det är skönt att de är vana vid stå på bord dels är det lättare att trimma sen med :) Lýcka till med övning osv