Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundgodis-recept
Läst 14904 ggr
[iurochskur]
17

Grisöra tabu för valp?

Har läst så många olika info om detta, kan Valpar få ett grisöra eller är det farligt?

AnneN
0

Jag har alltid gett grisöron, kan inte se varför det skulle vara nån större fara att ge till en valp.

Är man rädd att den ska svälja för stora bitar så kan man ju ge det medan man har möjlighet att hålla ett öga på valpen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[iurochskur]
1

Tack Anne! Då provar vi en liten bit ikväll så får vi se hur det går. Tror inte heller att det ska bli knasigt i magen.

[Forest]
0

Jag har inte vågat ge det men lammöra och så har jag gett vitt kalvöra, dom är inte så rökta och snällare mot magen. Sen kan man klippa öron till mindre bitar. Men lamm var inte för stort dessa köper jag styck vis i en djurbutik.

twinkime
0

Jag skulle rekomdera att inte ge grisöron eftersom det kan lätt fastna i halsen och háren pa grisöronen är inte bra för just Valpar. Vet även att manga Valpar som jag känner har visat stor allergi pa just Grisöron. Men sedan är det olika pa hund till hund, vissa hundar som jag känner äter grisöra i princip varje dag och mar inte daligt av det. men sedan har jag även kompisar som har fatt aka in pa akutbehandling p g a att grisöra har fastnat eller vart daligt.

Som sagt de flesta hundgodisarna är fyllda med daliga bakterier men som inte gör sa stor skada i vissa fall att det fár diare. Men finns ocksa det akutfallen där man maste aka direkt in till vetrinären. De flesta Hundar i sig har ett väldigt starkt imunförsvar vissa starkare än andra. Men Valpar har inte riktigt hunnit att utveckla hela imunförsvaret. Sa därför skulle jag rekomendera att vänta med att ge grisöron.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

spikes
0

4,Håller med dig här och ska man ge något alls till en valp så är det bättre att ge något stort dom inte får av bitar ifrån än små som kan fastna i halsen osv…

ingann
0

Jag har alltid gett grisöra från valpstadiet, det man ska tänka på är väl att inte ge för mycket iom att det är rökt, vilket kan ge diarré, och att man har koll på valpen så den inte sväljer bitar som kan fastna.

Åskar gillar inte grisöron längre så nu äter han bara färsk oxsvans och torkad vom som godis;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Michaela-N
0

#6 Just därför brukar jag ge det till min hund, som har lite svårt med bajset ibland. Går jättefint när han fått sig lite grisöra eller grisknorr^^