Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 2263 ggr
[iurochskur]
0

Valptänder?

Runt 4-6 månader ska visst valptänderna bytas. Vi kollade i munnen på henne igår men hennes valptänder sitter kvar. Hur kan man underlätta att dom tappas som dom ska? Vill inte ha bett problem på lilla donnan…

Och hur är det med tillväxten, stannar dom av lite när alla valptänder släppt?

[Forest]
0

Jag fick ett jätte bra tips av Lena :) jag gjorde en kamptrasa av gammal handduk o vips så fick man ut tänder. Det är så att man ska akta sig så de inte sväljer tänderna för småraser kan rivasönder sig i mage/hals/tarmar. Jag märkte att Enja stank fabian i munnen och så fick hon lite som barn lösare mage. Enja var lite mer än 4 mån man alla trilla ut som de skulle. Jag fick dok vicka lite extra på 2 hörntänder det var de övre som satt lite fast, och tydligen så pressas hörntänderna bort av de nya som kommer fram. Men vi slapp iaf dra bort dom, något hennes syster kommer få göra och även hennes 2 mostrar har fått gå till vetrinären o ryckt bort gaddarna.

[iurochskur]
0

#1 Tusen tack! Vi har även dessa tygknutar som kanske kan hjälpa lite.

[Forest]
0

2 ne dom är inte det samma. Jag fläta helt enkelt 3 remsor ganska lång fläta vart det :) Frotetyget gör att tänderna lixom fastnar till lite.

[iurochskur]
0

#3 Det ska jag tänka på. Tack igen!

spikes
0

4,Hur har det gått?

[iurochskur]
0

#5 Vi har inte sett några tecken på att hon ska tappa dom ännu. Så det är väl på gång snart.

spikes
0

6,OkFlört

[Forest]
0

6, Oja jag tor inte ni missar det :D Jag såg att Enja tappa de puttesmå framtänderna först nere o sen över, sen resten. Så håll koll på de små gaddarna ni de ser ganska roliga ut för helt plötsligt är de tandlösa Flört

ingann
0

Jag märkte aldrig att Åskar tappade sina.. De nya hade växt till sig under och puttade bort valptänderna.. Det enda jag såg det på var att det rasslade i dammsugarslangen ibland;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner