Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2479 ggr
Karmatarerskanise
0

Bra hundägare

Vad är en bra hundägare för dig?

twinkime
0

En bra hundägare för mg är en person som ser till sitt hunds Bästa. Men som även kan lyssna pa andras rád och även ta till sig saker som andra säger. Bra hundägare är en person som tillgodaser hundens alla olika behov. Och gór allt för att sin hund skall má sa bra som möjligt.

En bra hundägare:

- Tillgodoser hundens alla olika behov

- Lyssnar till kritik och förslag

- Bearbetar problem som hunden har

- Ger massor av Kärlek

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Maja2
0

En bra hundägare för mig är någon som tar sitt hundägande på allvar och noga tänkt igenom beslutet att skaffa hund.

Som bemödar sig om att lära sig så mycket som möjligt om hundar, rasen man skaffar osv.

Som ser till hundens bästa i alla lägen, tar ansvar för att ex ta hunden till vet. när det behövs.

Som behandlar hunden som en hund, och inte som en levande docka. Ser till att kommunicera så att hunden förstår.

Givetvis tillgodoser hundens alla behov.

[rightPAW]
0

Håller med ovanstånde till fullo.

Vara medveten om att en hund inte blir lydnadschampion på en dag, och att ingen hund är den andra lik. Vet många som skaffar hund och blir så arg när dem inte kan gå lösa och komma på direkt inkallning, eftersom nån dem känner kan ha hundarna lösa överallt.

localoca
0

jag håller med 1 och 2 förslag :)

dock vill jag lägga till en sak; kunna lära sig av sina misstag :)

[Ronon-m]
0

En bra hundägare är för mig en människa som älskar sin hund och gör mycket för att hunden ska få ett roligt liv! En som ger hunden tid att tänka och förstå vad man begär av den. Alltid ge den mat och färskt vatten. Ge hunden det den kräver iform av promenad och hjärngympa. Förstå att hundarna är olika precis som #3 säger. Helt enkelt ge dom ett värdigt liv och inte få dom att känna sig ivägen! :)

Karmatarerskanise
0

Håller med alla ovanstående :)

[Forest]
0

En bra hundägare är en person som har planerat sitt liv så man har tid med hund/ar.

Man bör skaffa en hund som även passar in i det man är intresserad av eller är intresserad av att lära sig.

Jag tycker inte det finns några hundproblem, utan det är upp till ägaren att ta reda på rätt verktyg som passar sin hund. Det kan vara en del verktyg man helt enkelt får prova sig fram ett tag.

Att man älskar sin hund och gör allt för att hunden ska få ett bra liv tar jag som självklarhet. Utan det anser jag inte man är någon bra hundperson alls. 

Jag ser inget negativt med vara hundägare utan jag ser bara positiva saker med att ha hund.