mask.. ?
Min hund , en valp på ca 3 månader har ändrat beteende och kliar sig på magen väldigt ofta. Han morrar också när man t.ex ska lyfta upp han. Har nyligen också sett att det kommer ut "maskar" ur pälsen på honom.. har sökt på nätet vad det kan vara men hittar det inte. det liknar bandmask men har läst att dom kan vara ca 15 cm långa, men dessa han har i huden är ca 2-4 cm. det kan även vara hakmask ?
Läste att man kan köpa behandling mot mask på apoteket men svårt när man inte vet vad det är.
dom är vita/ljusgula platta och är säkert döda när dom kommer ut ur huden eftersom att dom är helt torra..
någon som vet vad det är och om det smittar till andra hundar/människor/katter??
Har du varit till veterinären?
Maskar ur huden? trycker du på porerna då?,din hund kan ha fått kvalster och dom ligger precis under huden,tycker du ska gå till vett med den snarast för det där är väldigt irriterande för en hund,inte alls konstigt att den morrar om du tar i den….
maskar ur huden hmm den har jag inte hört och vad är det för ras/er naken hundar vet jag kan få porisar utan att det är någon fara. Men det låter ju konstigt detta på valp, jag hade bestält tid hos vetrinären för få bra hel undersökning. men 2-4 cm stora hmm stora porisar iaf. Hunden har inte sår?
#3 det är en pitbull/labrador/schäfer blandning , nej han har inte sår
4 menar vanlig mask kommer inte ut ur huden låter rätt äkligt :S ring vetrinären du Emma.
#5 ska göra det imorgon :)
#0 Jag skulle absolut rekomendera att ringa och höra med vetrinären. later inte alls roligt det som du beskriver, Hoppas att det inte är nagot allvarligt! Haller tummarna !
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Emma, har du möjlighet att ta kort på det och lägga in här?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med dig AnneN; foto hade varit väldigt intressant.
Hur går det TS?
Veterinären sa att jag skulle köpa ut Axilur på apoteket och att det inte var "jättefarligt" eftersom han varken kräktes eller hade diarre
11, Vad bra men sade han vad det var som kröp ur huden då?