Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1923 ggr
[Forest]
0

Mat fråga :)

Jag ger färskfoder och jag ger Chanel 1 gång o sen en liten smatt pga Enja får. Men denna fråga gäller Enja.

Enja får frukost vid 9 och sen vid 18 tiden på kvällen. Ofta så luktar hon och bara går iväg spelar ingen roll om jag ger på fat eller hennes lilla skål samma visa. Men om jag då tar en liten klick o lägger på golvet äter hon, kan allså ge små duttar o hon äter. Jag gör nu inte detta eftersom jag anser man äter sin mat som ges på fat/skål så ofta åker den in i kylen igen med påse över.

Jag tycker Enja är lite smal nu och jag vill hon ska äta sin mat men dallta med maten vägrar jag göra allså jag kommer inte sitta o mata fröken. Tror ni om jag ger på vanlig talrik o gör små duttar/klickar mat runt fatet att hon äter då eller ska jag fårsätta vara envis med ge som jag gör nu. Allt på ett ställe Obestämd 

Kan säga att hon äter väl nu 65% av sin mat

Maja2
0

Varför inte fortsätta lägga maten direkt på golvet/ett underlägg?

spikes
0

Ett tips är ju att ge all mat på kvällen….kan ju vara så att hon känner sig mätt länge eftersom hon äter färskfoder,minska också på godiset och ge hellre en efterätt efter maten på kvällen.

Att hon lägger det på golvet kan vara en tendens till att hon vill gömma maten men har inget bra ställe att lägga det på….

[Forest]
0

2 ne hon vill att jag ger små bitar på golvet hon vill allså inte att jag ger 1/2 maten på ett fat lr skålen utan tänk dig små köttbullar och inte en hel jätte bulle :) allså små duttar mat lite som att mata henne det skulle hon vilja helst :S

godis ger jag endast vid träning så det blir inte mycket ibland inget. O jag matar inte med annat heller utan det är mat lr små bitar godis, blodpuddingbitar minimala lr torkad lever.

1, ja då kan jag vissligen ge henne på hennes underlägg o diska det det skulle funka

spikes
0

3,Har du provat ge henne maten en gång om dagen i stället för 2 då?

[Forest]
0

4 ne det kan jag testa imorgon o då ta tiden mellan 17 o 18 kanske hon är då hungrig någ att äta Flört