Gott o vilka stora mumisiga ben du köpt 
Gott med ben ju ;)
bäst att tugga upp sitt ben innan kompisen är klar så att man får prov smaka? ^^
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
2,Haha ja och ändå är dom benen nästan slut då kan du ju tänka dig att dom vara stora från början
,har köpt 2 nya som dom ska få i paket på julafton,det är ju oxe och dom är ju kraftiga
.
3,haha sant! den rackarn snodden brukar vänta tills spike släpper sitt för en stund,då tar han spikes så spike får snällt tugga vidare på snoddens
#4 haha vad lyckliga dom ser ut att vara med sina ben. Kul att se när hundar blir sa glada över en sak de far.Fast fórdelen ár da att det skall gilla ben. Min hund vill absolut inte tugga pa ben hehe.
Härliga bilder =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Kram till Spike och Snodden! 
Tack alla
5,Hundar som inte vill kan man trixa lite med,göm benet och låt dem leta reda på det,beröm stort då brukar det funka
5 sån var chanel med innan det som funkar var märgben och sen mjukare runda tuggben :) det är dom ända hon tuggar på om hon inte snor vissligen grannens/vännens tuggade ben. Man kan även blötlägga en del av benet om det är vanliga tuggben :)
Märgben tuggar hon bättre o bättre dok blir dom inte helt rensade så man får kasta dom efter nån dag då de börjar bli lite äkliga.
8,Annars kan du ta upp dem när hon är klar och lägga dem i en plastpåse i kylen
8 aha det har jag inte tänkt på att man kan, dag 2 åker de ut, en del tar jag med mig till skogen för att ge mat till någon annan.
#7 Jo visst leta fram benen tycker alfons är supper skoj men han har inte riktigt förstat varför han skall tugga pa dom. Nagra tips :P?

#11 Vilken sorts ben är det du ger?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Åh vilken fin Collie och vilka mumsiga ben.
Våra hundar nöjer sig knappt med sådanna ben, de vill ha märgben direkt från slaktaren! 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
13,Tack
Men dessa är direkt därifrån,har ju färskfoder och köper hos min återförsäljare,just nu hade hon oxben annars så är det älgben som går mest.
11,Försök få tag på grova råa märgben så brukar dom inte kunna motstå frestelsen

Oj! Såg inte att det var sådanna ben först jag tittade närmare på bilden.
Här hemma är favoriten när hundarna kom över ett koben som hade både klöv och päls kvar på sig dock var det inte roligt när vi hade gått runt i hundgården i ett par dagar och letat i varenda buske efter det benet men efter ett par månader hittades en av hunden överlycklig med det ruttna benet i den nya soffan och det krälade maskar och mycket mer i det… UEK! 
15,Hahaha ju mer illa det luktar och ser ut ju bättre är det,jag har haft ett antal sådana hundar också,man tappar ju matlusten minst sagt

Jo matlusten var borta ett ex antal dagar då vi fick plocka vita maskar från både kök och soffa så allt som hade med mat att göra var ett stort nej tack under den perioden, men hunden var ju glad i alla fall!
#12 och #14 Jag har prövat med i princip alla ben, märgben ocksa :/

#18 har du testat råa köttiga ben med mycket kött kvar på? det brukar de flesta hundar uppskatta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!