hundfri :D:D
när man är hundägare så är det sällan man får egen tid att göra det man vill :)
eftersom pappa är lite sjuk och mamma med är på gång att bli dålig fick hon åka med mamma hem redan idag :)
hon har redan istallerat sig i köket… sovandes!
fram till söndag är jag hundledig och efter det blir det att vara hemma ett par månader!
Här är en bild som jag tog för 2 dagar sen. i vanliga fall har hon en smal midja (typ som en dalmatin… om jag säger så) men den börjar nu att försvinna
puss på bebben :D
Själv kan jag inte vara utan mina vänner en dag om jag inte absolut måste,så det där med hundledighet är aldrig något jag strävar efter….
Kan vara otroligt skönt ibland att inte ha hundarna ;)
Var hundfri nyligen i fyra dagar, skönt men det fick det vara nog, hem med mina vovvar 
Nu ligger dom och sover, en i soffan inlindad i en filt och den andra ligger i sängen <3
Några enstaka timmar kan vara skönt. Men flera dagar så blir saknaden så stor.
Ska vara borta från min ena vovve i några dagar nu, känns inte kul. Ska resa bort och bara den ena hunden får följa med.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vi är ifrån Enja här ibland då hon är hos uppfödaren för träning,lek,klippning mm hon trivs jätte bra där :) Men gösses vad man saknar henne :S man är så van att ha henne o hon sover varje natt på mig. Fördel är att chanel för egen tid, men det ger jag varje dag till båda. Men jag kan förstå om man kanske är ung o vill göra lite annat, och om hunden trivs hos den personen som har hunden.
Men jag sover bäst när alla är hemma i familjen det måste jag erkänna 

Jag har varit utan mitt pyre i snart fyra månader =(
Förhoppningsvis kommer hon hem på lördag, men om det blir snöstorm, så skjuts det upp. Guuuuud vad jag jag hoppas på fritt från nederbörd!
Mvh, Agilis
jag lämnade inte bort cola förrens on var nästan 10 mån, då var det 3 dagar. jag var gråsfärdig andra dagen!
i sommras lämnade jag henne till en kompis för att vi skulle på semester, gud vad jag saknade henne!
det som är skönt nu med är att jag hinner städa och fixa köket med valphagen och allt tills hon kommer hem igen.
annars har hon förmågan att smutsa ner direkt när man torkat govlet eller något. det är ävn mindre stressig för henne som dräktig att flytta bort till mina päron än åka tåg med stressiga människor :) så det är för hennes eget bästa med
annars lämnar jag oftast inte ifrån mej henne. iår har det bara blivit 1 lång period och 2-3 st över natten besök hos päronen om jag skulle iväg på kvällen eller tidigt på morgonen
Jag kan tycka att det är skönt kanske över en dag att få vara hundfri, men måste jag sova utan min Vilda känns det jättetomt! Hon sover ju alltid under mitt täcke så utan henne där kan jag inte sova.
ibland kan det vara skönt, man måste ju hinna sakna dom
Fast när jag väl är ifrån dom tänker jag på dom heeela tiden.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Jag haller absolut med #1 Att vara hundfri är inte heller nagot som jag strävar efter. Men i bland maste man lämna ivág sin hund ett tag. Väldigt jobbigt för mig eftersom jag alltid är sa van att min hund följer med precis överallt.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
när natten kom var det inte lika skönt… sist jag kollade på klockan var hon typ halv tre!!!
var så ensamt och tomt i soffan (men hon mår bra och sover bara)
Jag klarar knappt en dag utan Hugo! Visst kan det vara skönt, men saknar honom nå enormt när jag åker bort eller liknande, vill alltid att han ska finnas vid min sida 
äntligen är hon hemma igen, men det kommer inte bli långvarigt hoppas jag iallafall
om jag har tur så har jag får jobbet, så vi ska flytta tjejen igen till päronen så hon ska få vara där under valpperioden istället :D
stort fint hus, med enorm tomt :D

#12 Det är inte bra att hålla på att flytta en dräktig hund fram & tillbaka hela tiden. Den har sin trygghet hemma, även om hon känner dina föräldrar är det inte samma sak
13# är du bara ute efter att kritisera mej vad jag än skriver?
jag vet vad som är bra och inte. jag har rådfrågat veterinär och det är inga problem att flytta hemme då vi har bott över ett år hos mina föräldrar. vi har även bott där 9 veckor iår utan att det påverkade henne p ånågot sätt.
sen tänker jag på raketerna. vi har aldrig firat nyår här och det är typ mitt i stan, det är en säkerhet för henne att vara där och det blir lättare vid en ev förlossning eftersom det inte kommer vara lika mycket där.
det blir lättast för oss båda om vi flyttar dit under valpperioden (tänk även på att min pappa alltid är hemma så jag slipper lämna valparna ensamma om jag får ett jobb)

#14 Tänker du lämna över ansvaret på din pappa? Ja du verkar ju ha det bra, du kan både ta Valpar och jobba samtidigt = mer pengar till dig… Antagligen bara det du vill ha efter som du blandar in en MASSA olika raser i dina stackars valpar…
Nu återgår vi till trådens ursprung! privata diskussioner tas via pm!
Lena Medarbetare på BIF
16# det är ingen fara, det är helt okey att hon ställer fårgor så jag ber dej att inte ta bort inlägget då jag inte har något emot hennes/honoms inlägg
15# nej, jag kommer bo hemma och sköta det mesta själv, men när jag ev jobbar kommer min pappa att ta ut min tik. jag är mycket tacksam att jag har föräldrar som ställer upp för mej, jag hade annars tagit ledigt om det behövdes, men det minskar jobbchanserna. jag gör det inte heller för pengarna, går jag med vinst är det bra, men det är erfarenheten att ta en egen kul
jag väljer hellre en hane som passar min tik och som jag vet är trygg och säker, än att ta en annan som man inte har möjlighet att träffa innan.
17,Vad jag menar med inlägg 16 är att ni alltså även du ska hålla dig till ursprunget i din tråd som du startat,diskussioner av privat karaktär SKA ni ta via pm så vi andra slipper lyssna på sånt….hoppas jag förklarat mig tillräckligt nu.
Starta i så fall en ny tråd om varför osv osv du ska ha en kull på din hund,är jag tydligt nog nu?.