helt sjukt!!!!!!
Min svåger har en hundras som är av sorten kamp.inget fel i det men när hunden tror han bestämmer så kan de ju inte vara något vidare.
Hunden får lov att sitta vid köksbordet och äta från bordet(min hjärna brinner)
sitter man själv och äter och han ligger under bordet får du abslout inte röra dina fötter för då morrar han-förklaring-han gillar inte fötter(jag blir vansinnig)
ligger han i soffan får du absolut inte komma när honom då morrar han-förklaring-han gillar inte att bli störd och han vill ha kuddarna(jag exploderar)
jag accepterar inte detta utan tar tag i honom när han gör så mot mig och han morrar och visar tendens att vilja hugga mig i arslet men jag ger mig inte då blir följderna-men therese han är trött låt han va-aldrig i ******* han måste lärar sig blir mitt svar.
Nu finns det då regler för min hund som kanske ingen av dom andra i min familj gillar men samtidigt har jag en otroligt snäll hund och räkar någon av mina barn komma åt honom med fötterna känner jag ingen oro för att han morrar eller skulle bita.
jag ska ha en till liten bebis i mars-har jag inte rätt att vara orolig när ägarna själva erkänner att han e otroligt svartsjuk.han får inte komma närheten av min nyfödding vilket kommer resultera i att vi alla kommer bli ovänner.
skriv gärna en åsikt om detta-jag kan ju kanske(men tror de inte) ha fel.
god morgon förresten :)

Låter som att hunden dels inte fått lära sig vissa regler och dels är osäker/inte litar på folket i omgivningen… Morrning är ett avståndstagande och ofta för att hunden känner sig osäker.
Men jag förstår absolut din oro.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ja jag vet inte riktigt men han tror att han bestämmer,han har tex juckat på min älsta flicka och fy va arg jag blev.
det är inte hans fel men det har blivit så att jag har jättesvårt för honom.

#2 Juckandet är oftare en överslagshandling än ett dominansbetende då det sker på det sättet - överslagshandlingar sker oftast om hunden är understimulerad eller överstimulerad eller av annan anledning stressad.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
3,Helt rätt där Anne angående hanar.
Morrn på er!
Sorten kamp?? vad är det för ras?…
Den hunden morrar osv osv för att den inte har några regler att följa,vilket innebär att den blir osäker och rädd och vill hålla distans till allt och alla,den är totalt osocial med andra ord finns ingen tillit till andra människor.
Att du sen tar tag i den gör inte saken bättre,den blir ju ännu mera osäker/rädd då.
Jag förtår absolut din oro för det ska du vara,och jag tycker inte du ska befinna dig i närheten av den hunden med ett barn,däremot tycker jag att du kan säga till dom att ge hunden till någon som kan hundar,om inte så finns det bara en annan utväg för den och det är att få somna in.
En hund som har fått gå så långt behöver så mycket träning av den sorten som dom inte kan ge den.
En hund ska inte sitta med vid matbordet. En hund måste ju lära sig att en hund är en hund och en människa är en människa. Det måste finnas en tydlig gräns just för att annars tar hunden över helt.
Jag vet att en del låter hundarna sova i sängen och det är väl upp till var och en.
Här hemma har vi bestämt att Shanti får sova i sin egna bädd, hon får absolut inte sitta med vid bordet när det är mat dags och när maken kommer hem från jobbet är hon den sista han hälsar på. Allt detta för att hon ska lära sig att hon är hund.
Som Ceasar Millan sagt: En hund ska aldrig förmänskligas. Det är då man förlorar kontrollen över sin hund.
Om det dessutom rör sig om en stor hund med kampras i sig är det ännu viktigare att sätta gränser. Förstår dig till fullo att du inte vågar låta hunden komma nära din nyfödda.
Hoppas det blir bättre med hunden.
Håller med #4 helt och hållet.

Förstår din ilska o din oro.
Håller med spiks övertala dem att ge hunden till någon som vet hur man tränar den.
Ett litet sak som ibland funkar är blomsterspruta med hjälp av den kan du utan att behöva utmana hunden få den att flytta på sig från ex soffan varnar dock att det inte alltid funkar o kan ibland gå fel men är betydligt bättre än att ta tag i hunden.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

det konstiga är ju att dom pratar med honom som om dom är hans mamma,pappa och rarmor.
har aldrig sett någon fjäska så mycket för sin hund,konstigt.

De tror att de gör hunden en välgärning genom att behandla den som en bäbis men även barn behöver regler för att må bra.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
5,Ja en hund är en hund,men hur man hälsar på familje medlemmar har faktiskt inten betydelse alls,liksom att hunden får ligga i sängen liksom att hunden får gå ut genom dörren först osv osv…man uppnår ingenting med sådant.
Allt detta handlar om samförstånd mellan hund och människa,man måste kunna jobba tillsammans med sin hund respektera den liksom hunden måste lära sig respektera familjen,så går det även till i en vargfamilj.
6,En sådan här situation ska man inte använda varken vattenspruta eller hastiga rörelser överhuvudtaget,det gör bara hunden mera osäker plus att den känner sig hotad av läget som är.
7,Dom har inte förstått innebörden med att ha en hund,och ska därför ingen ha.

tack för alla svar.
jag försöker att prata med dom men ingen lyssnar för lille muppis har fått göra som han vill sen han va valp.
men gud som haver så sitter jag i soffan oavsett om hunden godkänner de eller inte för mig bestämmer han inte över.
men en sak e säker att min hund får då inte sitta på egen stol vid köksbordet eller stå med fratassarna på bänken när jag lagar mat.
min svärmor bor i mitten ,vi längst ner och min svåger längst upp så har jag inte mycket att säga till om.
men nu har vi bestämt för att flytta för att jag vägrar lägga ner en nyfödding till en sådan hund som har ett sånt beteende.
jag har absolut inget emot rasen men tycker att regler diciplin och motion är ett måste.

#9 #6 varnar för att använda blomsprutan, vet att det funkar om man måste flytta en hund som är aggresiv o morrar och man vill undvika konflikt med hunden. Inte världens bästa metod och det finns bättre men i nödfall är den bra, den distrarherar hunden om den ex tänker anfalla.Inget man ska använda till vardags eller om man tränar den men i nödfall.
Ceasar Millan har använt den vid något tillfälle.
11,Håller inte med dig alls,det är lika illa som att använda dessa helidiotiska halsbanden som spruta när dom skäller,eller en colaburk som skramlar.
CM metoder må vara bra på en del sätt men långt ifrån alla och jag skulle aldrig gå efter något av dem.
Använd kroppspråket i så fall och noncha hunden…min åsikt.
bara ge honom en lusing och lite alfarullningar.. nej! skicka honom till hundmilitären så han får lära sig lite hyfs!!!
;) ps kolla din face! ;)
13,Vad sjutton menade du med det där????,skriv gärna numret eller till ts så det inte blir missförstånd.
Phu svår fråga. Jag lägger mig inte i andras hundfostran så länge de inte slår o gör saker som gör ONT på hunden. Och vill dom inte ha tips ger jag heller ingen, i detta fall är det otroligt att de inte ser att hunden behöver akterveras, för att må bra.
13, alfarullning ge mig 3 förklaringar på vad man får ut av att göra den?
14 # shiiro vet vad jag menar med det ;)
16,Då kan du skriva privat till henne då,skriver man i en tråd är det till för alla.
17# det är ett fritt forum eller hur?
#18 Ja det är ett forum men skriver man inlägg i en tråd så ska ALLA som läser förstå det, eller så skriver man vilken det är riktat till
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
18 # jag vet, men det är lätt att glömma skriva #14. men då har jag fårr lära mej att det ftast är riktat till ts
#20 Ibland vet man inte om folk har glömt att skriva vilken dem menar till och vissa skriver inte det alls, fastän dem menar kanske personen ovanför som har skrivit.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
18,Ja men även om det är ett fritt forum så hör det till god ton att man skriver vem man svarar,det kan väl inte vara så svårt att trycka ner dom tangenterna eller????