Jag blir tokig!
Att det ska vara så svårt att hitta en bra och varm overall till Vilda! Känns som om jag har letat överallt 
Hade bestämt mig för att köpa Hurttas vattentäta fleeceoverall men tror ni den finns i hennes storlek? Hennes ryggmått är 55cm, men den storleken var som en tält på henne och 45 var såklart för liten. Visst skulle jag kunna köpa 55 men jag vill inte behöva sy om en overall som kostar 600kr.
Hon har ett täcke men blir det kallare än -10 så skakar hon efter en kvart ute med det på 

Jag har liknande problem med att hitta storlekar till Velvet, kan du inte kolla om det finns någon som kan sy efter måttbeställning?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vad tror ni om Hööks overaller de är lager på lager modeller länk
Annars är det bästa att få en måttbeställd.
Kan rekomendera att fråga folk som lagar häst täcken då de har bra maskiner som klarar tjocka tyger.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Den röda overallen från hööks kan jag säga dålig passform och prasslig.

Håller med i det Forest.
De andra kanske är bättre
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
4 den svarta ser ju bra ut, inte så långa ben dok. 
#1 Jag har kollat runt lite efter folk som kan sy, men de flesta syr ju bara fleeceoveraller och det är ju inte samma som sak som att sy i ett vattentätt tyg. Min mamma är utbildad sömmerska och hon håller på att sy till sin dvärgpudel och det är så svårt att få till passformen då tygen är så "stumma" och knappt har nån strectch.
Det blir nog att köpa en fleece och ha en regnoverall över, men helst ska den inte prassla så mycket. Lättast vore det ju om man kunde fara och testa dem direkt på Vilda men utbudet här i stan är inte särskilt stort.
6,Spike har ju ett vändbart täcke,men ludd på ena sidan och bäver nylon på andra sidan det stöter av vattnet riktigt bra.