Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2032 ggr
[rightPAW]
0

hjälp..!

Igår kastrerades Diezel och när vi kom hem gick allt bra. Han var lite låg med tratten på men inget märkvärdigt. Under natten kissade han inne och när jag reste mig ur sängen halkade jag och sparkade till tratten och han blev jätterädd.

Nu sitter han bara i ett hörn, har lagt fram en bädd och lite gott men han sitter bara.
Vad ska jag göra? Känns fruktansvärt att han är rädd för mig, och speciellt nu när han är nykastrerad och allt :(

AnneN
0

Försök leka med han, men inget "tycka synd om" för det spär bara på rädslan… Medan du leker lite med han så kan han slippa tratten om du har 100% koll på han hela tiden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sali
0

Du kanske skulle kunna akut inskaffa en såndär krage istället ?

Har dett på olika ställen och dom ska vällfunka annars skulle dom nog inte säljas tror jag.

Annars vet jag inte, leka, lite godis och locka fram honom ?

spikes
0

Jag håller med 2 här,för det kan hända att han blivit rädd för tratten eftersom han inte kunde se vad som hände,en krage kan man lätt klippa ur från en madrass om man har en sådan överbliven hemma.

twinkime
0

ja  är han sa rädd för traten skulle jag som det ovanstaende inläggen säger byta till  en krage  och sedan träna med honom sa att han slipper tänka pa kragen. Ta fram nagot som han verkligen gillar och trána med honom.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html