Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2510 ggr
[Shaiya]
0

Förbannad om något.

Jag är fly förbannad.

Jag hörde hur stolt en "kompis" var för att hon lär in "Pitbull" att anfalla och attackera diverse saker hunden är redan aggressiv mot andra hundar och är väldigt konstig enligt mig om man tittar allmänt på henne och nu uppmuntrar, nästan tvingar henne att anfalla andra saker just nu är det bara stockar,leksaker stängsel och mycket mer och svaret jag fick när jag undrade Varför gör man så? var men du vet i förebyggande syfte.

Vad då för förebyggande syfte? Att det är tufft med en hund som inte ens fått päls på magen att anfall allt och alla då hunden redan är störd av andra hundar och annat bör man väl inte uppmuntra det? Pitbull eller ej.

De har redan gjort sig av med 3 syskon till hunden för att de var s.k psykiskt sjuka eller mådde psykiskt dåligt. Jag har träffat dessa hundar och de var fullt normala, lite för hyperaktiva och när de blev glada vifade de på svansen tills dom ramlade omkull men glada var dom och helt normala förutom det, jo dom var inte intresserade i att attackera inte ens skälla mot andra hundar. Kanske var det just det som var problemet med dem?

Jag har hört hur dom fått "råd" från sin uppfödare om hur de ska lära hunden att jaga katter och smådjur först och sedan fortsätta med större djur. Samt mycket mer.

Vad är felet på dessa människor? Nu vill jag inte vara elak eller nedvärdera någon men dessa människor ska inte under några omständigheter vara hundägare enligt mig.

AnneN
1

Jag ser inte heller nyttan med att lära hunden anfalla om man inte på ett seriöst sätt tränar hunden i skydd!

Det är tyvärr människor som dessa som gör att pitbull och liknande raser har så dåligt rykte Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Så sjukt jag hade nog skällt ut både dem och uppfödaren för hundens skullSkrikandes

monsi
0

Sinnes sjukt vad då i förrebyggande syfte?

Amnäl uppfödaren som ger sånna råd.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Gonee
0

Usch va arg jag blir.. Såna ska inte ha hundar.. Och *** inte heller såna raser som redan har dålig rykte..

[Shaiya]
0

Jag skulle med glädje anmäla den uppfödaren men de vägrar ge mig hennes namn det ända jag vet är att hon låter sina hundar slita sönder andra djur och hundar först för att se om det är något avelsmaterial och sedan att hon är blond det är allt jag vet om henne.

Jag har skällt ut dom ordentligt också men de säger bara till mig att jag ska få bukt på mitt eget liv innan jag börjar blanda mig i andras samt att jag är lika dålig som dom i sånna fall då våran 13 åring (hund) har mördat ett helt gäng med djur han också Men skillnaden är att vi tillåter inte det!

När deras hund satt och pep och försöker gömma sig för att den vill inte anfalla gör dem illa den och tvingar den att anfalla och att "Pitbullen är en hundras som måste ha denna träning, den är gjord för detta och därför ska man låta hunden slåss med andra hundar för skojskull lika väl som en "sån där svartvit" hund springer efter får."

Jag är så förbannad, dock fick jag vett i hennes syster som jag umgås med och eftersom hon tycker det är FEL nu får hon inte bo där längre. Jag är så otroligt förbannad! Och när jag har pratat med andra, nära till dom har jag fått fram att de har stulit hundar och skaffat Valpar och sedan gjort sig av med både hundar och Valpar bara för att tjäna pengar. Nej nu måste jag kontrollera mig för att inte göra någonting dumt.

[Forest]
0

Förvånad Låter som helt sjukt  värnar om det allt det många redan är så mycket imot och att uppfödaren själv är så blåst Skrikandes  Kan man inte göra en anmälan mot vännen så hon måste säga uppfödaren? Bara en tanke eftersom hennes avel o djur i sin tur går imot lagen o låter sina avelsdjur kampa. Ne fy ***

Vart finns denna uppföddare i vilket Län det kanske du fått reda på så kan man varna lite om denna oseriösa helt knäppa uppfödning.

[Shaiya]
0

Jag vet inte vart uppfödaren bor. Jag ska prata med min kompis om detta och få reda på lite mer.

Gonee
0

herreguud jag mår illa.. Jag anmäler gärna din"kompis" för hon har faktis inte rätt att göra så oavsätt om hennes uppfödare säger si och så.. Jag tar gärna steget åt dej. Uff vad jag är arg nu.. Jag som har en amstaff hemma vet hur illa ryktet är mot såna hundar och när man hör att sånt finns vill man bara strypa dom människorna som håller på så.. Gör ont i hjärtat på mej att det faktis finns såna människor.. och stakars hundar..

[Forest]
0

8 ja det är just dessa som gör att vissa raser får ännu mer skit och ligger ännu mer illa till. Färfärligt att man ska knipa om vem som är uppfödaren när man som köpare sponsrat denna avel genom köpa valp/hund Rynkar på näsan

[Shaiya]
0

Dessa människor vill ha en kamphund inte en hund, därför skaffade de en pitbull.. För att vara tuffa.

Jag ska anmäla dessa människor när jag fått mer information och lite mer bevis så det inte ser ut som att jag bara har någonting emot dem för att de har en pitbull. De har redan blivit anmälda tidigare av andra människor med deras tidigare hundar.

Gonee
0

finns inte kamphundar i dagens läge.. har aldrig funnits heller.. Finns bara något som borde heta kampmänniskor.. för det är DOM som utsätter dessa hundar till något sånt..

twinkime
0

Det är ägaren det är fel pa inte hundarna.  Tycker det är väldigt sorgligt när människor beteer sig pa det här viset.

#10 Vädigt bra att du tar tag i det och gör nagot at saken.  Ja hoppas denna gangen att det hjálper nár du anmäler.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Shaiya]
0

Gonee, för mig finns det ingenting som heter kamphund men det jag menar är att dessa människor vill ha en KAMPHUND, en hund som ska slåss med andra hundar och djur för skojskull och för att tjäna pengar och att de vill inte ha en hund som husdjur, livskamrat. Det är det jag menar med att de vill ha en Kamphund och inte en hund.

Även om de hade använt en pudel till dogfights hade det vart en kamphund enligt mig för det är precis de som de hade använt hunden till och då spelar det ingen roll vilken ras hunden är, jag ser ingen skillnad mellan en chihuahua eller en rottweiler båda är likvärda hundar i samhället för mig. Flört

Gonee
0

#13 jag menade inget illa när jag sa det.

Grejen är att JAG tycker det är såå fel att ge hundar öknamn, liksom varför ska det heta kamphund överhuvudtaget. Det är inte hunden som gör sig till kamphund det är ägaren. Och ja jag vet mycket väl att alla raser kan bli sk" kamphundar". Varför inte börja kalla något sånt för kampmänniska.. För det är just vad det är.. En kampmänniska.. Som använder hundar till detta. En hund är väldig bra på att lyssna så dom gör nästan allt vi säger till att göra.. vi har lärt dom precis allt dom vet idag.

Det va just de jag menade.. Att det är fel att kalla en hund för något som inte dom själva har valt.

[Shaiya]
0

Jag förstod att du inte menade någonting illa, tänkte bara förklara mig lite men du har helt rätt i att det ska kallas kampmänniskor!