Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2039 ggr
pentti01
0

Hund o katt?

Har länge tänkt på en sak som debbaterades i ett tv-program; dom påstod att det finns en konflikt mellan hund och katt-mäniskor/ägare !?

Personligen har jag alltid älskat och respekterat både hundar och katter lika mycket.

Självklart anser jag att det är ok att gilla/inte gilla det ena eller andra, är bara nyfiken på att höra vad ni tycker och anser i denna fråga?

Våga vara ärliga och gör ett inlägg Glad

spikes
0

Beror på hur du menar?,jag älskar dessa 2 arter lika mycket,och har ägt bägge delarna under flera år,men eftersom jag bodde i lägenhet då så bestämde jag mig för att inte ha katt mera eftersom jag tyckte det var jobbigt med kattlådan och klöset på möbler och diverse andra saker,och hur man nu än vänder och vrider på det så är ju en hund lättare att få kontroll på än en katt,annars gillar jag deras självständighet mycket.

[imaginepeace]
0

Jag har både hund och katt och älskar dem för deras olikheter. Människan äger hunden, katten äger människan Tungan ute Det är skönt att de är självgående men å andra sidan så bestämmer de ju själva när det är  okej med tex kel.
En hund å andra sidan ställer ju i princip alltid upp  på diverse aktiviteter men kräver mer omvårdnad och tid.

När folk frågar mig om jag är en hund eller kattmänniska svarar jag helt enkelt:
Jag är en djurmänniska! Skrattande

[Forest]
0

Jag har inte hört att det ska bli en konkurens mellan nån. Vi hade en nödkatt pga hemlös o jag kunde inte låta kattungen bli vild. Iaf våran vuxna hund älskar katter det tog 4 timmar så tvätta hon kattungen (då ca 12v gammal) de vart som le o långhals. Jag hitta ett bra hem till lillan som nu är innekisse, älskar när vi kommer o hälsar på Glad Jag är djurmänniska och älskar katter. Jag trivs med dom och jag tycker vi kan gott skämma bort våra kära djur :)

Maja2
0

Jag djurvän i största allmänhet :) så jag har inga konflikter såå, men konflikter finns ju mellan människor överhuvudtaget, även hundägare emellan, hästägare emellan, det kan bero på hundras, bruks eller inte bruks, renras eller blandras, inom hästvärlden kan det handla om travhäst vs ridhäst. You name it. Människor hittar alltig anledningar att såga andra.

pentti01
0

#4 visst är det dumt; bara för att man gillar det ena måste man förakta det andra… Vi mäniskor är lite knasiga ofta !

[Shaiya]
0

Jag tycker att det är löjligt att det skulle finnas konflikter mellan hund- och kattmänniskor. Lika väl som man respekterar att vissa tycker bättre om senap och vissa mindre ska man ju acceptera att vissa tycker bättre om hundar och vissa bättre om katter.

Själv har jag båda delarna men kan lite lyst här inne på blandrasHUNDAR säga att jag är lite mer kattmänniska. Lådan är lite jobbig då jag har 2 innekatter och tycker mer eller mindre att det är fel att ha utekatter av diverse anledningar plus att jag är lite överbeskyddande.

Självständiga? Det är inte mina katter! Personligen har jag mer pli på katterna än vad jag har på hundarna och lika väl som hundarna får katterna gå ut i koppel på promenader vilket är väldigt viktigt att gå på en långpromenad i takt med hundarna med en av katterna och klösandet? Lika väl som man lär en hund att inte tugga på möbler lär man en katt att inte klösa. I mitt hem är både katt,råtta, hund och iller lika mycket värda.

[Forest]
0

Aha jag fatta inte att det var just det nja jag har inte märkt konflikt av katt vs hundmänniska ofta upplever jag att många som har hund har även katt.

[Vargnatt-]
0

Jag har både hund och katt, tycker om dem lika mycket, katten har sin charm och hunden sin Glad Har nog heller aldrig märkt någon konflikt mellan katt- och hundmänniskor faktiskt.