Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2027 ggr
Kickan90
0

Så GLAD jag är

Idag har två uppfödare ringt mig och frågat om jag vill hjälpa dom till våren med deras uppfödning, den ena är kaninuppfödare som jag själv har och hon vill låna min ena hane samt få en ur min blivande kull ;)
den andra som har ringt är en hunduppfödare.

hon hade hört utav en annan uppfödare att jag var intresserad utav avel och frågade om jag ville hjälpa till. Jippii!!
hon sade även att hon var jätte imponerad utav hur duktig jag var med hundar och om jag hade varit intresserad någon gång så hade jag fått en valp ur en kull i framtiden.

(hon vet att jag vill ha en vovve till sen när vi har våran stora drömgård) ^^
Så nu ska jag bara försöka fixa körkortet så att jag kan hjälpa till dubbelt så mkt med hennes sötisar<3

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

spikes
0

Grattis vad roligt finns ju inget bättre än att lära sig direkt på platsFlört

[rightPAW]
0

Grattis vad roligt!

[Forest]
0

Kanon kul Glad Stort grattis!

twinkime
0

Oj vad roligt Grattis, later riktigt spánnande da har du mycket att se fram i mot =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Kickan90
0

Ja tack så mkt :)
ska bli riktigt roligt att lära sig så att man kan använd de själv i framtiden när jag har en skk-kennel på min drömgård :D
finns ju inget bättre än att vara hos en riktig uppfödare och lära sig en massa från grunden.

Medarbetare på

twinkime
0

#6 Jag haller med dig till100%  alltid  bra erfarenhet av att jobba pa Kennel men det  är mycket jobb med allt som händer. Alla uppfödare har sitt speciella sátt att arbeta pa.  Glad

Kickan90
0

#6 jo jag vet, men det är alltid roligt att se hur någon arbeta och ha erfarenhet utav det =)

Medarbetare på

[Forest]
0

6 helt rätt men ska hitta en man verkligen trivs med som person oxå och som man ser avlar helt rätt och kan förklara vad man gick på lite när man valde just den hanen osv :) det är då tror jag man lär sig mycket.

Jag har med börjat bli lite intreserad av avel inte avla själv men lära mig o hur hela biten går till :) Får se hur det är när våran lilla fodervalp är runt 2 år, då får jag vara med Flört

Kickan90
0

#8 ja precis ;D
nästa vovve blir nog en fodervalp (=

Medarbetare på

BlackJesus
0

Roligt :D
med en foderhund så lär man sig mycket om uppfödningen också ;)

twinkime
0

#6 Jo absolut skall man vara med en uppfödare man trivs med och som avlar pa rätt sätt. Finns som sagt manga oseriösa.  Har själv jobbat pa Kennel /hunddagis och fär fick man verkligen vara med och se Valpar föddas och växas upp verkligen en riktigt häftig upplevelse, helt underbart.

#10  Jo absolut visst är det roligt med Fodervalp. Men har man en fodervalp  är det otroligt viktigt att man har kontrakt med Uppföddaren/ägaren. Dessutom att man har kommit överens om hur manga kullar uppfödaren far ta m.m

Kickan90
0

#11 japp jag har fått lite tips om det från en kompis =)
men som sagt är det ett bra tag dit.

Medarbetare på

[Forest]
0

12. Jag är fodervärd och jag har väl tur att jag verkligen trivs med uppfödaren hon är bra på hund och underbar person. Hon kan ge bra tips och man är alltid välkommen dit Glad Och detta med kullar det har man kontrakt på allt skrivs ner vad som gäller.

Kickan90
0

#13 okej :) tack så mkt för tipsen ;)
får väl skriva ut här senare när de är dags för en foderhund så ni får tipsa mig ;)

Medarbetare på