Här är vi :)
Åh vad trevligt o se dig med dina fina hundar.
Vad är för hund du väntar hem januari? Lite nyfiken 
Det är en Podenco från spanien. :)
2 Kul den har jag inte sett nån gång så då måste du visa bilder på den :) Såg fina ut den rasen ädel o vacker ras (google är bra) :)
den trefärgade, vad är det? =)
Den trefärgade, Molly, är en Bodeguero. Hon är åxå från Spanien :)
den vill jag gärna se mer bilder på, påminde om en jrt eller gårdshund, hade ingen aning om att den rasen fanns, nu måste jag läsa på lite =)
Åh vad söt lilla Molly var, charmit underbett
Ser rätt tuff ut den tjejen. Trode att Podenco var större men ser på din bild att de var mindre än jag trode :) Fina hundar har du.

#7 Vet du vad mer det kan vara i lilla Kelly? Hon är lite lik min, men jag har inte fått reda på en enda ras.. =/ Podenco har jag funderat på, mest för öronens skull. Lägger hon dem ibland också?
Mvh, Agilis
Oj vilken härlig bild. Ser ut att vara mysigt med sa manga hundar. Dom var riktigt fina =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
¤7 Jag undrar om det kan finnas endera Maneto i henne… Knappast Podenco.

#14 Fasiken det var ju ännu mer likt min vovve! Det känns som om hon måste ha något sånt i henne! =D
Mvh, Agilis
#15 varifrån är din hund?

#16 Hon är från Spanien. Eller menar du organisation? ADA isf, och hundstallet APAN. Nåt av det där borde iaf svara på din fråga ;)
Mvh, Agilis
haha, ja det kan man säga :) Hur länge har du haft henne? Har det funkat bra?

Hon kom fredagen den 13 oktober för fyra år sedan. Hon var som en pansarvagn när hon kastade sig ur transportburen på arlanda och drog mig fram och tillbaka på en gräsplätt där utanför i 30 minuter. Sedan slocknade hon som en klubbad säl bak i hundburen så fort vi startade bilen. Efter sex timmar kom vi hem och hon mejat sig fram till lägenheten, är det första hon ser när jag öppnar två katter som förvånat stirrar på henne. Det resulterade i att hon vägrade kliva över tröskeln. Efter en stund tog nyfikenheten över och hon slingrade sig som en orm efter golvlisterna genom hallen och drar några varv runt lägenheten. Hon pep lite första natten och hade en period med separationsångest. Jag klev på henne, snubblade över henne och klämde henne i toadörren, hon satt som en igel i röven på mig. Men det släppte efter ett par månader.
Hon hade loppor så klart… Och en glapp bog som jag inte visste om. Den har kostat oss en del i veterinärräkningar och rehab, men den verkar fungera ganska bra idag. Hon är jättego och fruktansävrt lättlärd och signalkänslig. Det största problemet är att hon hetsäter allt som är biologiskt nedbrytbart. Det har också kostat en del i veterinärräkningar. ^^
Hon är jättemysig, mitt lilla pyre.
Har det fungerat bra för dig. Du har ju lite erfarenhet av flera hundar. Är dom från samma organisation, dina spanjorskor/er?
Mvh, Agilis
Kelly är från Portugal, genom Hundrondellen. Henne har jag haft i ett år snart. Paddy och Molly är från Spanien, genom Ada.
Jag har inte haft något bekymmer överhuvudtaget. Molly hade lite tandsten, men det är borttaget nu. I övrigt har det gått så bra så man knappt tror det är sant. Jättelätt att ha göra med allihop, har alla lösa på alla promenader, de är lättlärda, sanslöst mysiga och vill vara så nära hela tiden. Men de har inga problem med att vara ensamma hemma när jag jobbar heller, jag jobbar halvtid.
Inga loppor, inga överraskningar what so ever. Hoppas jag har lika tur med den fjärde spanjoren som dyker upp den 1:a februari :)

AH, vad kul! Det var Ala som kikade på Lily åt mig, hon var på ada på den tiden.
Mvh, Agilis
Jag hann ha lite kontakt med Ala, men hon har ju slutat nu.
Nä, nu ska jag krypa isäng, hundarna sover redan så jag ska flytta undan dem lite så jag ryms i sängen :)

Ah, det var länge sedan jag träffade henne. God natt!
Mvh, Agilis