Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 2246 ggr
sali
0

Vadska jag göra ?!

Hejsan

Det är så att min mamma ska vara hundvakt åt en flatt i 2 veckor, det är hennes egna uppfödning så hon känner väll lite att hon inte kan säga nej.

Problemet är att han verkligen är aggresiv, misstänker att det är pga smärta men vi vet inte var uto möjligtvisöronen men han beter sig illa även om man inte rör öronen.

Vi har haft honom sen tisdags kväll och hittils har han attakerat min brors flickvän och bitit henne i fingret, attakerat min kines 2 gånger, lyckligtvis ingen skada, min blandis två gånger och jagat henne när hon skrikit en gång, han har morrat åt mig en gång när jag tagit av koppel så jag nuddat öronen och en ggång direkt efter att han attakerat min blandis och han vägrade ge sig men jag stog kvar och inväntade en attak men min mamma kom och såg till att han gav sig.

Nu ska jag vara ensamen med mina två, mammas tre och sen hunden vi är vakt till, jag vill verkligen inte att något ska hända, jag är inte rädd för honom, händer något så gör det och jag har ingen anledning att vara rädd för då blir det bara värre så jag står på mig men nu har jag fått dela av huset och har honom i ena delen och de andra i andra delen men jag är osäker påpå om han skulle ta någon av dem genom kompost gallret eller hoppa över.

Vad ska jag göra när han beter sig så illa ? nu har jag bara stått kvar och sagt nej strängt åt honom men det hjälpte inte, han lyssnar bara på mamma och jag vet inte om jag vill ta tag i honom.

Hade det varit min hund hade det varit avlivning direkt om inte veterinären hittat något som kan göra ont men han har varit såhär sedan han va unghund så det är ändå ett invant beteende så han är ca 5-7 år, vet inte exakt men nu kan jag inte göra det för det är inte min hund.

Vet inte vad jag vill ha ut av det hän, lite tips och råd och kanske bara skriva av mig lite ?

[Forest]
0

Är det så att jag skulle vara hundvakt och tror den har ont+ är min uppfödning hade jag tagit upp detta med köparen-ägaren. Att jag nästan krävft att de åker till vetrinären innan den får komma.

Sen har ni hunden nu? Så är det bara kontakta vetrinär och åka med den, nu är det helg Obestämd och därmed dyrare. Men den hunden hade inte fått vara med de hundar som finns för det är så lätt att de nyper i öronen o han försvarar sig då han har ont. Hoppas du får mer tips, låter inte kul alls detta iaf.

sali
0

Vi har inte råd att ta honom till veterinär vi har precis lagt ut massor på en hud utredning på en av våra egna och dom vi är hundvakt åt är i thailand.

Jag bad mamma prata med någon som inte har hund som kan ta honom istället men hon vill inte lämna honom till någon som inte har lika mycket vana som vi och det kan jag ju förstå eftersom han visar mot människor oxå tyvärr.

Men är lite sur på mamma, hon vill inte att i berättar hur han betet sig men det anser jag att dom ska veta hur ledsna dom än är men om dom inte får veta kan dom ju inte ta tag i det utifrån vad som hänt…

[Forest]
0

2 finns lite tips vet jag ang huskurer kanske kan det vara något o testa men så upplever jag lite man inte ska mixtra själv men detta  låter lite nöd-fall med. Trist att din mamma sa Ja men hon måste sagt det innan man åker inte utomlans innan man har bokad hundvakt i god tid :P

sali
0

Jo, det är ju inte första gången hon är vakt och det är såhär fast förra gången var det inte lika illa…

Ska kika på hus kurer.

spikes
0

Har man ont i öronen så behöver man inte ens röra den för det om någonting gör riktigt ont,så jag förstår att han blir aggressiv av det.

Även om det är din mammas uppfödning så anser jag att hon ska kräva av ägaren att göra ett vett besök innan hon tog emot hunden alls,det är det ju inte ni som ska stå för.

Hur gör din mamma när hon säger till honom?.

Själv skulle jag aldrig lämna en sådan hund till någon annan ens för en minut.

sali
0

Jo, men dom har varit hos vetten men det är ju länge sedan och det va med öronen då oxå men vetten hittade inget fel, men man märker verkligen att han har ont för ibland skriker han när han kliar sig och så :(

Tror mamma är lite rädd för att säga åt andra vad de borde göra.

När mamma säger ifrån tar hon tag i mungipan och säger "nej" eller "fy" med dov röst och då lägger han sig ner men när jag gör samma sak så blir han bara värre !

spikes
0

Då måste din mamma lära sig att ta sitt ansvar och säga till ägaren om detta för hundens skull, det är synd om hunden om den får skäll för att den reagerar fullt normalt om den har ont,du ska inte vara hundvakt åt den hunden alls.