jag behöver hjälp
Jag köpte en omplacerings hund och nu vill jag hitta hans syskon kanske mamma och pappa om dom finns i livet.
någon som har ett bra tips?
tack på för hand
Therese och Shiiro
Vad är det för ras/er? Det är lite bra o veta samt ålder när är han född?
Är han id-märkt?
Och var kommer han ifrån?

han är chippad och han ska komma uppifrån i norrland.
han är en seberian husky men kan ju lika gärna vara en Alaskan Husky.
några tips?
Tack på för hand Therese
#4 Om han blev chippad tillsammans med sina syskon och de är reggade i jbv så kan man söka på hans chipnummer minus de tre sista siffrorna. Det kommer upp en massa hundar och har man tur så hittar man någon som är född samma dag och har liknande raser i sig
Jag hittade två av Vildas syskon på det viset.
Lycka till!

tusen tack för tipset men jag kunde inte hitta någon:( och jag vet att han inte är den enda valpen så nu vet jag inte hur jag ska göra.
Men tusen tack ån en gång för alla tips
Mhv therese
6 du kan ju även efterlysa här inne med lite info om hunden, vem vet kanske har du tur :)
#0 Det är som sagt väldigt svart att hitta syskon, men kanske har den förra ägaren nagon mejladress till uppfödaren?
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

vart i norrland kommer han ifrån? är den ren husky eller alaskan?
9 hon svara på det i inlägg 4 lite ovisst om det är blaning på dessa 2 raser eller renrasig :)

vart från norrland och när är din född ? jag köpte valp där ifrån "krokarna" fast för 2 år sen men tyvärr lever inte min längre …

Hej studs!
Jo shiiro ska vara född 2006-01-13 men om de stämmer vet jag ej,dekan lika gärna skilja att eller två år.
va hade du då?
12 tror man ser det via chip nr vilket årtal de är födda. Nu har jag inte mina framför mmej men jag har förmig att jag fick rätt årtal på våran vuxna omplaceringshund via chipnr

OKI :)
Kan inte du vara supergullig och kolla de så jag vet vad jag ska titta efter,tack snälla
vänta ska ta fram pärmen 
ne det stämmde inte
Kan du inte kolla med jbv ang när hunden vart inreggad? För då har du iaf rätt årtal jag har sagt att ett datum våran fylle år 11 nov har vi :) då det tros vara november hon föddes
Via chippet ska du kunna se vilket årtal dom är födda,annars kan du ringa JVB och be dem kolla upp det efter registrerings numret.

jag har total terrat jbv men dom kan inte hjälpa mig:(
men jag snokar vidare.
18,Konstigt gå till en vett för dom kan ju läsa av chippet med en sån där maskin,om du inte redan gjort det förstås?