Imorgon är det dags, vaccination
Shanti ska äntligen vaccineras imorgon bitti. Känns skönt att få det överstökat. Får väl skämma bort henne med en leksak efter.
Jag fick tipset att ta med en favoritleksak att leka med i väntrummet både före och efter besöket så att det blir en kul upplevelse. Nu behövde vi inte ta fram leksaken eftersom Ilsa tyckte att väntrummet var så roligt ändå men jag tyckte det var ett bra tips.
Veterinären brukar vara bra på att göra upplevelsen trevlig för valpen men ta med lite godis/mat som hon kan tugga på medan hon undersöks och får spruta.
Ja, jag ska ta med lite smått och gott. Tack för tipset!
Enja sa inte ett pip av vacc :) Sen gillar mina hundar våran vetrinär hon är jätte trevlig och mina hundar delar gärna ut pussar till henne. Så de är jätte glada att åka dit känns skönt 
Hoppas det går bra o fråga ang detta med stå på frambenen
ka nvara kul o höra svaret om det med
första gången (chipmärknings gången) gick bra
12 veckorrs bet hon vet XD
1 år inga problem
2 år inga problem
herpes- lgnydde lite men var duktig
då hon sköter sig kanon min tjej
nästa vecka är det dags igen för nästa herpes.. får väl de hur det går :P
#4 Vad testar man herpes för? alltså är din hund i riskzonen?
Om en stund far vi in till stan för att vacc. våran lilla ängel.
Det går säkert bra
, haha jag minns Snoddens första Vaccination han tultade rätt in och satte sig på vågen i golvet och tyckte det var jättespännande att sitta där,så både vaccinationen och hälsoundersökningen fick dom göra där för han hade bestämt sig för att sitta kvar,han märkte inte ens av sprutan
Nu är Shanti vaccinerad. Hon sa inte ett knyst. Hon har ökat 500gr i vikt sen hon kom till oss (väger nu 1.8kg)! Veterinären tyckte hon verkade få en bra kost och mängd. Inget fel med i att hundar kan tippa över sa hon med.
Shanti fick 4 tuggben och så köpte vi mjuka hundgodisar för Valpar samt en vacker rosa bricka med en pärla i som det står Shanti på.
8 Vad kul att hon ökat så fint i vikt och skötte sig bra :) Kul att du frågade ang gå på frambenen och att det inte är något fel, som jag trode :)
#9 Som sagt så finns det dom som går på frambenen vid pink och när dom känner för det. Det är ingen fara alls. Hon har inte heller gjort det mera nu. Blev chockad över viktökningen då jag inte tycker hon breddat till sig.
10 Hon växer, jag fick ju nästan panik för Enja var så smal innan så la hon iväg o växte, vart foderbyte och hon öka nästan 1.4 kg på kort tid. Ädå vart hon inte rund lite till skadar inte men hon rör sig så mycket och vill inte äta mer får vara glad att hon äter :) Sen är de så att jag har uppleft att de springer ju av sig allt och gör dom inte det växer dom :D
hej
jag har parat min tik. då ska man ta och ge dem en herpesspruta under löpet eller 7-10 dagar efter parning samt en ca 2 veckor innan valpning
alla tikar bär på viruset, vet inte så mycket om det. men är tiken inte vacc kan både tiken och valparna dö.
känner ett par som råkat ut för det så jag tar inga risker :)
#12 Tack för infon, mycket bra att veta.
13# varsigod
tyvärr är detta inget veterinären meddelar om så för det gärna vidare till era vänner som vill ta Valpar! fick veta det av min instuktör