Äntlingen
Jo jag har nu i många månader tänkt att köpa färsk hundfoder och idag blev det gjort. Jag va inne i en djuraffär som hade det.. Jag skulle inte ens köpa mat. Men när jag såg det då köpte jag det bara. För nu har jag dratt ut det för mycket. Jag har inte ens plats i frysen för färskfoder. Men orkar inte gå om grubbla på det som jag har gjort i flera månader. så jag ringde farmor som bor några meter ifrån mej och hon hade plats för två hela lådor som jag kunde få ta tills jag skaffade mej en frysbox.
Idag är jag glad över mig själv.. Nu har jag Nordic färskfoder till mina vovvar :) Jag hoppar att detta foder hjälper mina hundar att äta som galningar. Då min stora tik matvägrar ibland. Idag ska vi testa första måltiden. Och jag tror dom blir nöjda. Det återstå att se.
En fråga bara? har hört att nordic färskfoder har hjälp många hundar som har mjäll.. Att dte har försvunnit. För min tik har nästan alltid haft mjäll vilket är så fult. Har dte varit så för er som har haft samma bekymmer.
Var du i M-by du köpte fodret för jag väntar på att de skulle ringa mig när de fått leveransen
Väntat i över en vecka å mina tjejer äter ju inte torrfoder i förgår var sista korven slut så jag är inte så himmla glad. Jag ska ringa dom själva imorgon men då är ju butiken stängd antar jag
Men vad kul att dina gilla fodret hoppas att de kommer gilla det nu, chanel äter ju hela tiden o sitter o smackar under tiden jag gör deras skålar iordning. Inte en dag har hon matvägrat
Sen har chanels mjäll försvunnit och blivit mycket finare i pälsen. Hon är mer aktiv o mer energisk av sig på ett mycket bra sätt. Tandsten är bättre=bättre andedräckt. Bajser varje dag förut kunde det gå ett par dagar innan hon bajsade pga matvägran. Tål medicin bättre när hon fick pencelin 10 inte en dag var hon dålig i magen
Listan kan bli lång^^
Just det kom på en sak titta på blocket du lite det brukar finnas mindre frysar tillsalu de drar inte så mycket el om du inte behöver en stor frys ändå :)

Jag köpte fodret i Linköping. Dom i mjölby hade stängt igår. dom har bara öppet mån,ons och fre. Eftersom jag jobbar i linköping så blir dte lätt för mej att köpa fodret.
Alexa är helt galen i fodret, jag blev jätte glad det tar en sec och hela matskålen är tom. För Fiona tar det tid tills hon börjar äta men när hon väl börjar tar det fort de med.
Jag hoppas hon blir finare i pälsen. hon har ju mjäll och dessutom har ju tappat en hel del päls efter valpningen och så. Men vi får så, jag är iaf glad att jag tog steget till att köpa fodret.
Ja jag brukar kolla där lite. Vi har tänkt på en frysbox då vi bara har en liten frys här hemma så behöver vi en frysbox. Dels för hundarna och dels för våran egna mat. Om det blir plats över att det bara bra för oss. Och dessutom ingår elen i vår hyra så vi behöver inte tänka på den kostnaden vilket är bra :)
Låter bra det hela hunden förändras när man haft färskfoder ett tag,mjällig päls kan jag ofta se på torrfoders hundar men mina har aldrig haft det
2 Ta före o efter bilder kan vara kul o se för när man ser o lever med hunden varje dag ser man inte alla förändringar. Jag tog tyvärr inte kort. Men jag tror säkert att hon kommer bli finare i pälsen :)