Nytt foder
Jag var på arken zoo idag & då stod det en man och presenterade ett nytt(?) foder.. Han pratade mycket om hur lik hunden är vargen & att detta foder innehåller mycket kött & inga spannmål. O.s.v..
Vi tog hem en provpåse, jag ska se hur Hugo reagerar på det, om det verkar bra har jag tänkt fortsätta med det..
Har ni någon erfarenhet av detta foder? För mig är det nämligen helt nytt..
Skickar med en bild på det.

Har inte provat det själv, men hittade en innehållsförteckning på det fodret och det är då definitivt inte spannmålsfriit då det innehåller både vitt ris, råris och havre.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Ris sa han är bra & snällt för magen.
Han sa något om havren också men minns tyvärr inte det..
Hugo äter Royal canin nu & det sa han var mycket mer spannmål i än vad det är i detta.
Komiskt att han först sa spannmålsfritt och sedan att det var mindre spannmål i det 
De säger dom allihopa angående torrfoder,ska man ge ris ska man ge risavkoket för dåliga magar,det där fodret har funnits ett tag vet en del som fått allergi och tappat päls av det…
Precept har funnits länge. Jag köpte det för över 10 år sedan hos veterinären till min perserkatt;)
Att ris är snällt för magen stämmer på många hundar men inte alla. Min hund är spannmålsallergiker och reagerar mest på just ris. Av vete får han lite klåda medan han kliar upp stora köttsår om någon ger honom något som innehåller ris.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Det fodret köpte en vän det är väldigt billigt foder o lät så himmla lovande. Men hunden vägra äta det o jag tog en bit o prova på chanel haha hon gjorde som han fnös åt det.
Dom har gjort om det fodret och tagit bort bla. vete och korn. Det innehåller betydligt mindre spanmål en t.ex royal canin.
#5 Väldigt billigt? Det är inte mycket billigare än vad Royal canin är.
Doggy anser jag vara billigt.
Hugo älskar det iaf, men som sagt var så får vi se om det fungerar bättre än vad Royal gör.
Jag såg det där fodret häromdan och kunde inte låta bli att skratta åt hur säckarna såg ut
Inte van att se hundmatssäckar med blommor och sånt på.
7 Hmm de rea ut dom men tror det var dessa som var gammla sorten som inte var omgjord? 20 kr för påse tror den är 1 kg hon köpte 2 st var 2 månadersen hon köpte.
#8 Haha, jo jag kom att tänka på plantagen då jag såg dom
#9 Jo dom sålde dessa för 20kr nu också, men det var bara över helgen, sedan går dom tillbaka till det ursprungliga priset.
10 Aha men det var ju för 2 mån hon köpte så det kanske körde driven en längre tid :) Men iaf hennes hund åt det inte o inte mina heller