Hemska mardrömmar
Har era hundar mardrömmar? Min hund brukar ligga och morra, skälla och springa (sprattla med benen) som en tok. Även gny.
Någon som vet vad man kan göra för att göra sömnen lite lindrigare för honom, tror ju knappast det är kul för honom att ha sådanna drömmar. Tycker synd om min lilla vovve!
Min jourhund jag hade förut hade våldsamma ryckningar och gnällde uppgivet, men jag är helt säker på att hon hade dåliga minnen från när hon var gatuhund med. Så inte undra på om hon hade mardrömmar.
Har ingen idé om hur du kan hjälpa din hund till bättre sömn.
#1 Jo, det är ju helt förståerligt.
Jag tror inte min hund har haft några trumatiska upplevelser med mig, däremot har jag ingen aning om vad som hände när han va med far. Jag har svårt att se att far varit dum på honom, även om han många gånger har blivit bortglömd pga hans supande.
Och det är ju inte förens på sista tiden han börjat såhär.. Blir ju lite orolig.
Min har nog det för hon brukar ligga och morra,pipa och rycka när hon sover ibland:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är bra att dom drömmer anser jag,för det dom inte kan få ur sig på dagarna kommer ju då precis som för oss människor.
Mina drömmer också ibland och ser det ut som dom är ute och springer så antar jag att dom jagar något kul.
Och att dom gnyr kan ju mycket väl vara att dom förnimmer något och det behöver ju inte vara en tråkig händelse,små skäller dom samtidigt som dom springe så har dom säkert kul i sömnen.
#4 Fast oftast skäller han och morrar. Så du tror inte att det är för att han mår dåligt eller något liknande? Vill absolut inte att han ska må dåligt de sista åren av sitt liv!
5,Nej det tror jag inte,har haft så många gamla hundar nu och dom drömmer oftare än yngre, Spike som är 13 kan drömma massor ibland,många ggr beror det på att dom sover mycket tyngre också när dom blir äldre,Spike kan verkligen låta ilsken när han morrar och snarkar samtidigt
och som sagt det är ju bara bra att dom får gå igenom drömmar precis som det är för oss människor.
6 Ok, då känns det iaf lite bättre. Får tro på det du säger ;) Tack!
Chanel drömmer så man vaknar eftersom hon sover under våran säng så hörs det ganska tydligt samt att hon river under sägnen med tassarna tror jag. Det är mer gnälligt som om hon jagade katter. Enja 6 måna får bara ryckningar i benen o nosen.
7,Vad bra
#8 Haha, samma här. Han ligger alltid unger våran säng och ibland så vaknar man utav det =P
Undra varför dom ska ligga under våra sängar =P Det kan ju inte vara för att dom ska vakta oss eller på något sätt ha uppsikt över oss, för dom ser ju oss inte. Kan inte heller påstå att vi har det kallt och skönt under sängen
Min valp på 15 veckor drömmer också synligt en massa. Det rycker i henne, hon springer, gnäller, skäller (fast mycket mesigare pipigt skall än annars), och snuttar. Hihi.
Jag tror också att det är naturligt och bra att drömma för både djur och människor.
10 Chanel är omplaceringshund och det är hennes trygghet där under så därför är det under sängen vi har köpt en plattbädd till henne som hon kan sova på. Men ofta sover hon på golvet då blir det någ svalt o skönt för henne antar jag.
10,Hundar ligger gärna under bord och under sängar för där är dom trygga anser dem,ibland kan man se dem ligga med bara huvudet under sängen och kroppen utanför.
#13 Haha, ja, det gjorde min hund när han inte kom in under sängen =P
I mitt fall så ska min hund jämt krypa in under något, varesig det är en stol, en soffa, en säng eller liknande. Men just det beteendet tror jag hör till att han är så rädd för att man ska trampa på honom (så va hans far oxå, men extremare och större) och när han kryper under något så vet han att vi inte gör det.
14,Njae beteendet i sig härstammar från vargen,dom gömmer sig gärna i hålor med tak,annars kan det vara tomma träd eller annat också,hittar dom inte det så är täta buskris granar bra också,där känner dom sig även trygga