Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 5616 ggr
Fridaaaa
0

Ändrat beteende vid löp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag började Lillan att löpa, eller ja vi såg en liten liten blodfläck igår på golvet igår men idag så hade hon lite i svansen med, så på med kalsongerna;)

Men, brukar era tikar ändra beteende vid löpen? Lillan är 3 år så detta är hennes 4 löp tror vi (vet inte riktigt när hon hade det första men vi misstänker när hon hade, dock tystlöp), och igår när jag & min pojkvän stod och pratade i köket och han skulle gå ut ur köket så skällde hon till och morrade hon till, sedan lade hon sig ner och nästan såg ut att skämmas. Hon sov inte, så hon kan inte ha drömt mardröm. Kan det vara pga löpet eller att han hade en tröja han aldrig haft innan?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

Chanel är som vanligt visst hon vill lukta mer o vara lite "trögare" på så vis annars är hon normal. Inte vart ett dugg intresserad av andra hundar förutom grannens kastrat som hon anser vara hennes blivande make. Men jag vet ju andra tikar som ändrar sig ganska mycket sura o dövöron som jag säger :) Varför eran morra osv kan jag inte svara på varför hon gjorde så, hoppas du får ide-tips av andra.

monsi
0

Det kan bero på löpet vissa tikar blir mera vaksamma under löp.

Bitchen blir typisk halv döv sur kärring första tiden.

Tiny blir bjäbbigare o mera vaksam.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Forest]
0

2, missa det jo min blir oxå lite mer vaksam vaktar lite extra o lite bjäbbigare. Låter lite som matte har mens-tänder till vid behov Flört

monsi
0

#3 ungefär det samma på hundarnaGlad

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Fridaaaa
0

Tack för svaren. Min blir nog mer vaktig och låtsats om att hon inte förstår vissa saker som hon kan annars, dock går hon ner lite i vikt vid varje löp fastän hon äter som en häst

[Forest]
0

5 Min har vägrat äta mat innan löp ca 1 v och vid löpet då har hon ätit, sen blir hon gämntjock midjan försvinner på henne ett tag efter löp med. Eftersom vi går mycket o vi inte ökar fodermängden alls så hoppas jag att det inte blir skendräcktig vart hon efter vi fått hemm lilla valpen. Men sluta vid hängtuttar som tur är Flört

Fridaaaa
0

#6 min äter men går ner lite i vikt, själv är man tvärtom, lägger på sig något kg eller 2 under "löpet" som tur väl är försvinner sen;)

Zabina
0

Tiken jag hade tidigare kunde bli en riktigt PMS-kärring Glad Hon var normalt sett en väldigt samarbetsvillig bordercollie som alltid ställde upp för sin matte, men inte under löpet inte! En riktigt surkärring kunde hon va som blängde på mig så fort hon inte fick som hon ville…Men jag klandrar henne inte, vet ju hur jag själv kan bete mig en gång i månaden Tungan ute

Crazzysazza
1

Min tik blir mer aktiv och kräver mer mental stimulans:S och så blir hon över kåt och ska jucka på alla men annars är det lungt

spikes
0

En tik jag hade förut blev helt plötsligt livrädd för min cykel som vi normalt alltid använde 3-4 ggr i veckan.

[Forest]
0

7 vikten är den samma men midjan försvinner tydligen ganska vanligt fenomen.

8 Åh så du har haft en sursak :)

9 min har med velat rida på sin ena vän men jag säger nej och åter nej till det så sist fatta hon vinken.

Fridaaaa
0

#11ja:)