Nu är det dags...
…att åka till djuraffären och köpa en tiktrosa till Vilda
Upptäckte tre små blodfläckar i sängen imorse och kollade med en tops på Vilda och jajjemen, nu var det dags! Har nästan haft det på känn då hon varit väldigt vaksam här hemma de senaste dagarna.

Är det hennes första löp?
Vet inte om du haft löptikar förr men ett tips, ha henne inte lös ute oavsett hur bra lydnad ni har i vanliga fall så kan en löptik få för sig att smita till någon hane, och för den delen så är det inte alla hanhundsägare som kan kontrollera sina lösspringande hanar heller.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad är hon för ras? Små hundar fick jag höra löper tidigare än stora.
0, oj stora tjejen :) hoppas du hittar ett bra passande trosa.
1, bra tips som alla tikägare för tänka lite extra på, då lösa hanar har med tedens till få dövöra. Har alltid mina kopplade om vi inte är innan för ett stängsel
#1 Första löpet , ja! Skulle aldrig falla mig in att ha henne lös
Har gett min sambo stränga förhållningsorder om att han bara skulle våga släppa henne… 
#2 Hon är en himla blandning. Vi köpte henne i tron om att hon var en pointer, greyhound, amstaff & ambull-blandning. Men så här i efter hand har vi fått reda på att hon även har vorsteh, huskey och dogo argentino i sig. Men det är ju smällar man får ta när man köper blandras
Hon är snart 9 månader och är väl mellanstor.
#3 Kan inte alls fatta att tiden gått så fort! det var ju bara nyss vi hämtade henne! 
Hittade en trosa som satt bra och hon brydde sig inte det minsta om den.

Första löpet kan vara bra med trosa.
Så stor redan.
Intresant blandning.
Mina flickor funkar bra utan skydd vid löp, men det är olika från tik till tik.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Vår tik har kalsonger ¨på sig när hon löper (vilket hon började göra idag)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
5 lycko Er, har en tik som verkligen inte städar o blöder ganska mycket, och då hon har en liten svansstump som vevar runt när hon blir glad målar hon väggar
Så här har jag skydd på men så är den itne så himmla poppis så den tar hon av sig ibland därmed får man gå med golvmopp ganska ofta.

#7 dels städar de rätt bra sen städar de efter varandra o Carlos vill ju röja undan alla spår för ev kunkurenter så han tar ev missar, så vist har vi lyx
Mina föräldrar har en syster till vår yngsta tik o den systern är inte alls lika renlig, de har blod överalt, tik skydd funkar ej då hon lyckas få av dem. Inte så kul alla gånger.
Har funderat på om det inte är så att olika tikar blöder olika mycket, har märkt stora variationer på tikarna vi känt genom åren.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Stora tjejen!!
Jätte bra tips det där med att aldrig släppa en löpande tik.
Min tik vägrar löpskydd,trosor och allt det där konstiga och hon blöder som fasiken och tvättar efter sig gör hon inte heller och varje gång hon ser en bloddroppe efter sig själv blir hon lika förvånad men slicka upp det vägrar hon. 
8 Jag tror att vissa löper inte så vattniga löp menar de är mer mörkröda chanel blöder o det är ljusare. Hon tvättar sig dåligt så jag brukar få tvätta av henne själv med en skummtvättlapp ljumet vatten. Och tikskydd sitter på så länge man ser henne iaf
Natten sover hon utan men på dagen är de på, råkar man dok gå ut till affären tar hon av sig dom.
min tik började med vid 9 mån ålder :D jag blev jätteglad
idag har hon hunnit till 3 löpet och förhoppningsvis kommer det snart små små små bebisar från henne <3
#11 Jag såg din annons på Blocket. Killen har en så härlig blick! Me like.