Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2800 ggr
rahl
0

Hjälp med BoT hundhasskydd

Jag köpte storlek M men den visade sig vara för lång. Men storlek S är bara 1.5 cm mindre. Jag vet inte om jag ska klippa min eller välja S. Vad skulle ni ha gjort?

[Forest]
0

vad jag har hört ska man inte klippa dessa då man förstör själva vitsen med dom? Kan ha fel men det är vad jag har hört iaf :) Hoppas du får bra svar av andra

rahl
0

Det misstänker jag :) men S är bara 1.5 cm mindre och då täcker det ändå hennes tår fast hon har inte så korta ben.. konstigt att det passar inte :( och lite synd också för att det hade kunnat passa henne annars. jag ska ringa de på måndag och fråga om att man kan klippa. men just nu under helgen kan jag förlita mig på andra som har använt det :)

[Forest]
0

2, Ja ring du o hör om det för vara 100% säker iaf :)

spikes
0

Jag hade klippt dem och fixat till så dom passade min hund.

rahl
0

Det hade passat om jag hade klippt till 3:e kardborre :) Frågan är bara om man inte förstör detta :) sen får man sy det fint där nere :)

[Forest]
0

kanske sy först o sen klippa?

rahl
0

Hur menar du nu? :) om jag syr där nere och sen klipper ovanför då klipper jag det jag har sytt :P

rahl
0
[Forest]
0

7 japp så menar jag :)

8 där ser man ja det är ju för stort såg deras sida du länka med lite svagt att de inte kan skriva mott en helt kan inte vara så himmla svårt Obestämd

rahl
0

men jag mejlade bilder på min hund och hur bot sitter och sa att de får avgöra om det xs eller s de ska skicka till mig - jag behöver bara ett - när de inte skriver mått.

rahl
0

men vad är mening att sy och sen klippa det man har sytt? :)

spikes
0

Jo för att jag är alldeles för envis för att skicka tillbaka saker jag köpt det är dessutom tråkigt,och då fixar jag hellre om demFlört

[Forest]
0

11, Jo jag har hört att det blir förstört om man klipper. Dom som andvänt dessa bot säger att det rinner ur? vad de menar osv vet jag inte eftersom det är inget som sitter löst man kan väl inte hälla ut något som inte rinner. Iaf om ma ndå syr först hindrar man det rinna ur. Blir snurrigt.

12. håller med sig först väntar man en tid på att få hem o passar det inte så är det 2 saker för mig med som gäller-lägga på hyllan eller göra om dom så de passar. Snål som man är samt glad att få hem sin beställning gör jag hellre om så det passar Flört

rahl
0

#12 men det var nu andra som sa att man förstör det om man klipper.

[Forest]
0

14 Det bästa är o ringa dom du köpte dessa av o sen se om man kan klippa av dom lite. Vad är det för hund su har som ska ha dessa enligt bild du visa är de stora även stolek S tyckerj ag skulle blir för stora 1.5 cm hur mycket kortare var då XS?

rahl
0

jag ska ringa dessa två imorgon. den andra med storlek även xs (eller s) skriver inte alls något om mått därför kan jag inte veta det. men det känns att till tax eller beagle xs skulle passa för henne för att kelpie s storlek kan vara för stort

den första har s men det bara 1.5 cm mindre och enligt det jag räknade så skulle jag behöva ha det 5 cm mindre inte 1.5 cm.

rahl
0

Det ska vara till henne

http://hundtrio.se/niunia.html

[Forest]
0

17 så underbara bilder :) lycka till med dessa skydd iaf :)

rahl
0

tack men troligtvis kommer tjejen att somna in efter julen..

[Forest]
0

19 trist o höra.

rahl
0

Jag ringde nu bot och han sa att det är inte tråden som har dessa egenskaper så man får klippa hur man vill och sen sy :)

[Forest]
0

21 Skönt :)