Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2875 ggr
[Shaiya]
0

Duktig hund!

Igår kväll tappade jag en liten sak i snön men orkade inte fortsätta leta då det var sent och kallt.

Dagen efter går vi samma rutt igen och Lexie blir som galen när vi närmar oss stället där jag tappade den lilla saken, hon drar för att komma dit och börjar buffa och gräva i snön när hon kommit ner en bit böjer hon på framtassen, skäller och pointar ner i packen med nosen, blixt stilla tills jag säger till henne att ge mig det då tar hon upp den lilla saken som jag tappade och ger den till mig! Gissa om hon fick mycket beröm ;)

Hon tycker det är så roligt med sök - duktig är hon också och speciellt i terräng är det roligast. Kanske ska jag börja träna henne på det… Vad tycker ni? Glad

QLBA
0

Superduktigt =) . . . Hon verkar ha kompetens och viljan för det så varför inte testa . . .

[Shaiya]
0

Jo viljan har hon allt. Tyvarr koncentrerar hon lite dåligt den senaste tiden då jag inte kan gå längre promenader med henne än och min sambo kommer tillbaka till jul… annars hade hon var riktigt duktig :)

AnneN
0

Låter ju onekligen som att hon har talang för det Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

Duktig hund du har:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Shaiya]
0

Åh tack! Innan jag skadade min fot planerade vi att börja mer eller mindre med agillity eller någon sorts lydnad men tyvärr hände olyckan och vi började aldrig men jag tror att det är bra då hon inte är ett dugg intresserad av agillity - hon gör ju sakerna man lär henne men hon ser inget roligt i det men när hon ska söka efter saker eller vakta lyser hon upp och visar vad hon går för och vad hon vill så jag funderar starkt på att börja träna henne med sök speciellt med tanke på att hon har både nos och intresse för det!

twinkime
0

Det later verkligen som det är hennes sak. Duktigt att lycka hitta saken och pa eget insiativ =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Forest]
0

Håller med de andra detta är något du kan träna vidare på och så kan hon säkerligen söka upp ett o annat :) Vad kul o vad ducktig! Glad

missemel
0

Duktigt! :D Min hund skulle aldrig göra så ;) hehe

[Shaiya]
0

Alla hundar är olika vilket också betyder att alla hundar har olika egenskaper, jag är säker på att din hund kan göra någonting som min hund aldrig skulle falla sig in i att göra!

missemel
0

hehe, aa ;) Då spårar med din hund också va? (:

Jag har inte haft min hund sen hon var valp så jag har inte brytt mej om att gå någon kurs med henne eller något ;)

Fridaaaa
0

Min Sankt bernhardstik gillar att spåra:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Shaiya]
0

Jag spårar inte med henne och har inte haft henne sen hon var valp heller fast hon är ju inte så gammal heller.

Lexie är en f.d hemlös hund från Irland och vi har endast gått ca 2 lektioner på kursen då hon ogillade tränaren otroligt och tränaren skrämde henne en hel del.

missemel
0

12. Då har du en väldigt duktig hund! :O Om hon var hemlös så har hon väl "spårat" mycket efter mat o så. :)

Härligt att man hjälper hemlösa hundar!! :D

[Forest]
0

9 vad himmla fint sagt måste jag säga Glad Jag kan bara hålla med dig.

[Shaiya]
0

#13 Så som hon såg ut när de hittade henne har hon inte fått mycket mat alls i sig. När jag såg henne på hundarutanhem's hemsida blev jag stört kär så självklart fick vi ju lov att åka och köpa henne.

Det var en otroligt speciell känsla när jag såg henne, obeskrivligt och när vi gick innanför dessa dörrar och såg den svarta lilla vingelspillevinken kommande mot oss helt orörd om att vi var där och sedan när jag satte mig ner på golvet för att observera henne lite och hon beter sig mot mig som om vi hade kännt varandra hela livet då bestämde jag mig för att hon är min hund. Det kände jag ända in i ryggen.

#14 Sanningen är fin om man ser den från rätt perspektiv.

missemel
0

15. Jag skulle inte klara av att gå in på ett sånnt ställe för jag hade mått så dåligt :/ Fast jag kommer göra det om jag ska hjälpa en hund (: Som jag självklart ska! :D

[Shaiya]
0

Men det är ingen hundstall eller liknande man besöker utan jag besökte helt enkelt ett jourhem, där hundarna bodde ihop med en familj i ett hus med andra hundar både sina egna och andra jourhundar. Ett extra plus med just min Lexie är att jag alltid tyckt om fina Schäfrar (ej sönderavlade) och Lexie ser just ut som en svart Schäfer om man ser henne i verkligheten.

missemel
0

Schäfrar e så fina! :D Skulle vilja ha en vit men jag tror inte jag e rätt ägare för en ;)

spikes
0

Vilken härlig bildGladoch vilken duktig hund!.

Följ upp det där med att låta henne hämta en vante nycklar och annat,Snodden hämtade mina tappade nycklar på en åker vid 8mån ålder,så än idag hämtar han allt jag tappar eller ber han om,jag gömmer ofta mina handskar eller nått under snön eller under mossen och ibland lägger jag det på någon sten eller annat så han behåller att grejen kan finnas överalltFlört

[Shaiya]
0

Ah vad roligt!

[imaginepeace]
0

Nu på morgonen hittade Vilda klickern som jag tappade i snön igårkväll :)

missemel
0

Vad duktiga alla är! :D