Hur gör ni på vintern?
Hej!
Hur gör ni med motionen av hunden/hundarna nu på vintern? När det snöar mycket osv? Gör ni andra aktiviteter inne också så att dem blir mer stimulerade om det inte är möjligt att gå långpromenad?
Kom gärna med bra tips vad man kan göra med sin hund på vintern!:=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag brukar låta min hund gå ut ofta. Jag är ute på ca 2 promenader en kall snöig dag och sen så släpper jag ut henne flera gånger så hon får kanske kissa om hon vill det eller rulla sej i snön eller något så hon får göra lite annat än att vara inne. Sen så sover min hund väldigt mycket men annars så brukar vi leka kurragömma för det e jätte kul. Du borde prova det! :D Hunden tycker det nog e skoj också! (:
#1 okej :)
Ja min hund gillar kurragömma, dock är det inte så lätt alltid då hon är så stor:D
Jag har nu täcken på dom o skor på fryslorten, har små strumpor på lilltejen om det blir så kallt som det var för några dagaren. Jag kör samma aktervering ute o gör inte så mycket inne, dels tycker jag att inne där ska det vara lugnt. Men godissök gör vi vid för kalla dagar. Vissa trix med tränas in först inne o sen gör de ute.
Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder,jag kör samma vintertid som sommartid,en liten hund kan jag förstå kan frysa men de större är rustade för det,det enda jag brukar göra med Spike är att sätta på han sitt täcke,men det är inte för att han påvisar att han fryser utan för att skydda honom lite eftersom han är 13 år.
vi kör på som vanligt, men kanske inte lika länge beroende på kylan, men vi leker i snön, tränar wp, joggar, promenerar med eller utan klövjeväka, hundarna har fleeceoveraller och täcken/jackor som jag kan välja efter väder, sen går jag ut som en michelingubbe själv
lydnadsövningar/trick brukar bli inomhus med grabbarna, men freja kör på som vanligt med läggande mm i snön, hon bryr sig inte
Shanti är ju inte så gammal så när hon kom till oss så ville hon inte gå så långt. En snabbpink och sen ville hon in. Vi tar nu längre promenader men då runt huset för sen vill hon in eftersom hon är så frusen av sig. Hon är 13 veckor imorgon och hon blir snabbt trött fortfarande. Hon sover flera timmar per dag. Men vi går ut varje timme eller när hon ätit/sovit/lekt så ingen olycka sker inomhus.
Vi kommer flytta till radhus med uteplats om ca 4 veckor och då kommer hon ha fri tillgång att leka ute i trädgården. Givetvis kommer vi ta promenader fram och tillbaka till skola och dagis sen med.
P.s vi tränar och leker med henne inne, så har hon en aktivitetsboll med.
Tack för alla svar #4 Ja det är sant, finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, men inte alltid lätt när man är så lättfrösen som jag ;)Hunden är jag inte så orolig för direkt haha hon älskar snön :D
Jag brukar leka med min hund i snön, för det älskar han! Min hund är en riktig vinterhund och skulle gärna ha snö året runt som ni ser på bilden ;)
8 Skaffa bra termobyxor, varma skor, rigäla vantar jag har kostat på mig ett par jätte varma
jag är en fryslort med o ser ut som en merselingubbe men fryser gör jag inte o vi kan vara ute mycket även när det är riktigt kallt ute 
9 Åh sicken sötnos han gillar snö 
#10 Haha, ja, verkligen! Han vill absolut inte att snön ska försvinna och ska promt utnyttja den lilla skvätt som finns kvar ;)
#12 Haha, det är svårt att vara snygg och inte frysa på vinter ;)
13,Ja är man hund ägare och dessutom har jobbat som barnskötare i alla år så är man av naturen väldigt väderbiten och vet absolut vad för kläder som krävs vid olika väderlag
Jag älskar att gå på vintern i snön
Därenot får man ju anpassa efter hunden, är det mot nollgradigt så får Viggo massa snöklumpar så han bara lägger sig ned hela tiden, och är det under 10 minus så tycker Dobby det är för kallt, så då får man ju anpassa promenaderna efter det, och göra lite aktivitet inne istället!
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.