Åker kana
Min valp (7 mån) åker kana, ofta på asfalt och på mattor. Vad kan detta bero på?

Menar du att hunden drar rumpan i marken?
Japp, han sätter sig med bakbenen i vädret och drar sig framåt med hjälp av framtassarna.

Det kliar i rumpan eller så sitter det något där som inte känns bra. Min hund hade massa tovor i rumpan igår och drog sej massor. Sen klippte jag bord dom och nu gör hon inte så mer.
Annars så kanske hon torkar sej? ;)
#3 Han har inga tovor där, och varför kliar det då?

Jag har ingen aning. :/ Han kanske har ätit något konstigt som gör att det kliar? Om han gör det väldigt ofta och du inte kan se något så kanske du ska kolla upp det. Kajsa gör det bara när det e något där.. ..
kan vara analsäckarna lr så har den mask i magen. Kolla masken test finns att köpa på apoteket är det analsäckarna så råder jag att åka till vetrinären för tömmning och sen får de visa hur man gör. Jag starta en tråd om detta Tömma analsäckarna, då jag har det problemet med min 6mån valp med något jag hoppas går bort med lite tips annars får vi operera bort dom
6,Helt rätt där,kolla masken i första hand…
7 Ja, då det är en valp så är det inte helt ovanligt att de kan ha mask, och maska av ska man inte göra ionödan om de inte har mask så dessa tester är kanon :)