LEXIE's traning forts.
Gar underbart! Nu gar hon fot under hela promenaderna, dock har hon ju lite frihet sa hon kan ju springa fram ca 15 meter men vander efter 5 da vi anvander flexikoppel pa henne.
Vi har testat flera ganger och hon gar inte bra i vanligt halsband utan med ett sele gar hon jatte bra!
Jag tranar henne som sagt med en pip-boll och berom saklart men mellan promenaderna kastar jag ivag bollen men just idag gjorde jag knappt det och under vissa stallen far hon leka lite fritt med bollen,denna dag gjorde jag ej det och Lexie gar runt och tittar, tittar pa mig och borjar backa sen satter hon sig ner hon ar ej rubbningsbar undrar en stund vad jag gjort for fel, sen kom jag pa att hon har ju lart sig pa rutin att vi alltid kastar boll pa denna lilla platt! Hon har ocksa borjat satta sig ner direkt nar jag stannar och det spelar ingen roll om jag stannar 200 ganger under samma promenad hon satter sig ner vid min sida och tittar pa mig tills vi fortsatter och detta har jag inte ens lart henne!
Hon ar sa mycket roligare,lyckligare och mycket,mycket mer harmonisk. Hon gor fortfarande utbrott mot Jack Russell- och Schafer hundar men hennes varsta utbrott nu ar som hennes basta,lugnaste utbrott forr vilket ar en enorm forandring. Jag ar sa glad att hon blivit battre igen! Dock ar hennes traning ej fullbordad men vi har kommit sa langt pa vagen och att se min egen hund lycklig igen ar det basta som hant mig.
Hon alskar att spara, soka. Hon bara alskar nar vi gommer saker i snon som hon ska soka efter och duktig ar hon ocksa! 

Stort grattis till dig. Det är så roligt och inspirerande att läsa om när folk lyckas i sin träning. För egen del går det så där
Tack! Det var faktist pa grund av detta forum som jag tog mig i kragen och borjade trana henne sa har succesivt. Oj, hoppas eran traning gar battre! Lycka till! :)

#2 Ibland går det ganska bra men ibland sämre. Han drar också i kopplet. Det blir väldigt jobbigt. Speciellt när han är så stark. Nu är han nog i lite slyngelålder. Alla lukter ute efter andra djur är så mycket mer spännande. Fast jag hoppas trägen vinner
Men vad roligt att det gar framat i träningen. Alltid roligt när man ser framsteg och jobbar hart fór att lyckas komma fram =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Lexie drog och slet som en idiot i kopplet forut, men eftersom hon alskar bollar sa extremt mycket sa har vi tranat henne med just en boll och en pipboll for att fa henne att komma ut ur sitt trans. Trana pa sa kommer det ga bra och forsok hitta ratt metod for just din hund.
Ja det ar jatte roligt speciellt med tanke pa att vi redan hade kommit langt i hennes traning innan! Jag hoppas att i alla fall nagon kan inspireras av mitt arbete med Lexie i slutandan ska jag skriva en lang berattelse, kanske fraga en Medarbetare om de kan gora en artikel om det for att inspirera andra att det gar att fa bukt med problemhundar hur jobbiga de an ar - aven om hunden ar lite aldre. 
Kul att det går framåt 
Vi ar super lyckliga och vi kommer sa mycket battre overens med grannarna och andra manniskor som vi moter. Vi gar alltid forbi en smaskola pa vagen hem och lararna ger oss alltid sa fina kommentarer over hur bra Lexie har blivit och hur lyckliga vi bada ser ut nu nar det gar battre for oss.
Lexie… Min lilla svarta parla jag ar enormt lycklig over hur bra det gar for oss. :)