Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2340 ggr
pentti01
0

Farlighetsbenämning/bestämning

Brukar inte göra inlägg här men vill berätta om en händelse; Vet ni hur man vet om en hund är farlig eller inte? Jo om den har kraftiga käkar! Det var vad en person påstod när min glada valp hoppade upp o ner  för att visa glädje, som hon brukar. När jag försvarade min hunds beteende med att säga att "hon är ju i.a.f inte farlig", fick jag till svar: "inte farlig ? Med dom käkarna !!" Jag vet ; hoppande hundar är inte alltid uppskattade även om min hund bara är en 6 mån. valp.Till historien hör att personen i fråga själv är hundägare och granne till mig, alltså vet hon att min hund är valp.  …med dom käkarna….  ja ja..

[iurochskur]
0

Tycker inte man kan säga att en hund är farlig p.g.a kraftiga käkar. Herregud vad dumt. Jag tycker att en hund blir farlig om den har ett ostabilt temprament och är osäker. Det är ju osäkra, ostabila hundar som hugger om det är en sådan situation. En stabil hund med kraftiga käkar kan ju vara hur go som helst.

missemel
0

Den människan har nog aldrig ägt en hund ^^

Typ, Klappa inte den hunden som ligger på rygg och vill bli kliad på magen för den har så kraftiga käkar. Dumt

pentti01
0

Ja visst är det dumt?  Till råga på allt har personen en hund som skäller på alla människor o hundar för den är rädd för allt!

[iurochskur]
0

#3 Då är det väl ändå hennes hund som är farlig.

pentti01
0

#4  javisst, rädda hundar kan vara farliga!