Riktlinje ang vikten
Vet någon om det finns en riktlinje på vad en golden-hane ska väga i olika åldrar? Är synen olika beroende på om man sysslar med utställning eller bara hobbytränar?
Vet att detta är för blandraser men upplever att aktiviteten är större här inne än på de andra iFokus så jag chansar att lägga ut frågan här också och hoppas det är ok.
Jag googla lite men hitta inget om just vikt o höjd mer än deras "standardmått". Men jag tycker att man gott kan gå lite efter hur de känns med över rebenen.
Finns det ingen golden-forum där man kan se om nån för lite statistik över vikt o längd/höjd på golden :)

1, Jag kan inte lyckas hitta nåt. Har letat på Golden-klubben, googlat men utan resultat.
2. Jag hade samma problem med kolla vikt o den biten med fast annan ras. Lite synd att inte ett par uppfödare tar o skriver lite sånt, visst kan det skilja sig en del men iaf man får iaf ett hum om vikt o längd. Men hoppas du får bra svar iaf :)

3, Jag håller med dig. Vad jag börjar tro är att utställare vill ha kraftigare hundar. Tror inte min lider av undervikt om jag ska vara ärlig. Dessutom så är det nog inte så bra för honom att bli för kraftig eftersom han har en pålagring på en armbåge.
4 när var det han skulle ställas ut? Jag tycker dommarna dömmer helt olika var det en inoff utställning för då är det inte säkert att det är en som har jätte koll vad det gäller just golden. Sen tycker dommarna olika med vissa vill ha grövretyp o andra nättaretyp, det gäller för din uppfödare att välja en dommare efter vad hon tror ger han lite förtur med 

5, Utställningen är på söndag men hon kommer inte att visa honom. Tror det är en inoff utställning. Kommer bara vara Golden där.
6 Ska du visa han? eller blir det utställning senare? Är det i eran närhet kan man ju åka o kolla med sina vovvar med :)

7, Nä uppfödaren avstyrde. Det var hon som skulle visa honom. Får man ha med sig hundar på utställning även om de inte ska visas?
Tänkte ev åka o titta. Kunde vara bra social träning tänkte jag.
8 Ja, det får man iaf de jag vart på :)

9, ok detta är i ett ridhus så det borde kanske funka då.
8,På utställning brukar dom kräva att intyg på Vaccination och annat ska finnas med om man vill gå in med hunden.
11. bra det glömde jag :)vacc intyget är bra om du har med dig, man kan få visa det i kassan och de brukar ta liten summa för inträde :) De brukar sälja hundsaker på utställningen om det är något ni behöver ta med pengar tänkte de kör inte med kort där