Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: kurser-instruktörer
Läst 2227 ggr
[iurochskur]
0

Ont om valpkurser så här års?

Har tänkt på att det är svårt att hitta kurser så här års. Stämmer det?

[Forest]
0

Ja det är mindre kurser så här års eftersom det är kallt inte många som vill stå o frysa :)

Vad har du för valp Glad ?  bild Flört

PetraKarin
0

Jag har försökt hitta en valpkurs, jag bor i Göteborg så det finns många att vända sig till men det är svårt att hitta en passande start.
De flesta börjar ju i början av hösten men jag fick hem min valp för en månad sen. Jag hittade en kurs jag fick plats i men då var valpen bara 11 veckor och det tyckte jag var lite tidigt.
Så det får bli att vi går kurs nästa termin istället. Vet att det är många som har start i mitten/slutet av januari. Inte långt kvar dit nu ju ;)

[iurochskur]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nja, valpen är egentligen min systers…men fick veta att hon ska omplacera den. Så hon är hos oss tills vidare. Det är en liten blandis: Phalene/Pomeranian/lhasa apso.

Här är en bild.

[iurochskur]
0

Hade tänkt att hon ska få gå valp kurs medans hon är här så att hon i alla fall får grunden.

PetraKarin
0

Ojdå vad tråkigt.
Du har inte möjlighet att ta den permanent eller?

[iurochskur]
0

#5 Jo jag/vi har ju det. Vi är ju så förtjusta i henne. Vi har ju suttit "bebis" vakt åt henne tidigare med så att jag vet ju inte om vi kan släppa henne.

Hon är en perfekt storlek för mig med mina ryggproblem och så är hon ju en blandis mellan tre små sällskapsraser så hon är bra på det viset med. Och min syster vill ju gärna att hon hamnar hos någon hon känner så hon kan träffa Shanti. Svårt att motstå måste jag säga.

[Forest]
0

3 Näemen oj ska du ha den där lilla söta pälsbollen :)

Lite OT men iaf måste ju fråga :) Och visst är det du som även tog fd hemlös kisse genom kks? Var ju jag som var stödisfamilj :)

[iurochskur]
0

#7 Jag funderar starkt på det då hon ju blivit lite av en favorit här hemma. Och min syster vill inte släppa henne till någon okänd.

Nej, det är nog min syster MammaL (Linda) du menar? Hon har sysslat med jourhem åt katt via KKS.

[Forest]
0

8 aha det var så :) Hoppas att du hittar kurs mitt tips är att du kollar bland hundklubbar i din närhet och tar valpkurs i vår :) Jag ska gå kurs i vår :)

[iurochskur]
0

#9 Har kollat alla brukshunds klubbar i närheten. Alla säger att vädret är dåligt för att hålla valpkurs.

[Forest]
0

10 Men din valp är ju inte så gammal jag tycker man kan vänta lite med kurs :) valpkurs har inte jag gått eftersom vi har en hund till och har även hundvänner så den socaliseringen för den det är lite sånt valpkursen gick ut på. Sen har jag förvissa tagit tips och vart hos uppfödaren en del för att lära mig o valpen lite :)

PetraKarin
0

Vad spännande!

Ibland finns det ju dom som har tillgång till inomhushall för kurser.
Jag hoppas på att dom vi ska gå kurs hos har det, då det brukar vara rejält kallt i januari och det kan bli en del stillastående på valpkurs, med mer teori än praktik.

MoaW
0

dom som har valpkurs så här års är väl dom som har möjlighet att vara inomhus Glad Jag vet valpkurser som hålls nu i vinter, fast det är i örebro

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[iurochskur]
0

#11 Nej, hon är 11 veckor (blir 12 på måndag). Tyvärr bor uppfödaren i Katrineholm…så det är liiite långt att ta sig dit.