Varning för den webbshop
I med att hon säljer hundgodis med lök och vitlök och vill inte ändra sin syn och tycker att man kan ge det till hundar och de blir inte förgiftade… Trots flera hemsidor om det tycker hon samma sak, små mängden dödar inte. Vilket är ett stort fel och jag vill varna er alla för hennes webbshop.
Trots att här http://www3.shellkonto.se/lollo/hundlivartiklar/Livsfarligakottbullar.pdf
står det att man INTE ska ge lök eller vitlök eller gräslök så skriver hon
"Hundoteket Jag har läst den artikeln! Den är verkligen bra:)"
Återigen visade jag hennes texter från pdf som säger emot det hon säger men hon svarar inte nu…
*inlägget redigerat av sajtvärd*
Det med vitlök är delade meningar med, det finns vitlökspullver att ge till sin hund och jag känner flera st som ger vitlökskapslar,pullver mm mot insekter. Lök därimot ska man passa sig det är helt rätt tycker du gör en bra varning 
Vitlök i liten mängd är inte farligt,det finns i de flesta fästing kurer,som inte innehåller gifter.

#2 av det jag läste så spelar ingen roll mängd av detta, även smö mängs kan förgifta en hund.. det står även i den länker ovan
3 Som sakt man hör o läser både ofarligt och farligt. Jag tror att man kan ge dom vitlök om man inte överdoserar.
Allt kan vara giftigt oavsett mängd men då är det nog känsliga hundar som drabbas när det gäller liten mängd… Det är säkert lika farligt att gå ute bland avgaserna med hunden som att ha lite vitlök som tillskott.. Men inte varnas man för att ha hund i städerna pga avgaserna?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
3,Man ska inte tro allt man läser,självklart skulle dom inte få ha vitlök i ett fästingmedel om det var giftigt,vanlig gul lök har dom ju inte i och det är i så fall mycket farligare för dem.

#6 men vanlig lök finns också i godis hon säljer
7,Ja jag förstod det,men det var just vitlöken jag pratade om.

Tack! För varningen.
Konstigt att personen inte vill inse att lök förgiftar hundar plus de inte tycker det är gott.
Vitlök är inte ofarligt men ett välldigt bra mot fästingar.
Tror dock inte man ska ge den rå som vissa gör utan att ex pulver inte är lika farligt.
Brukar ge mina djur både hästar o hundar vitlök just mot fästingar o det funkar utan några märkbara men.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad