Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 2015 ggr
missemel
0

trix

Nu vill jag lära min hund något mer trix. Hon kan redan

sitt, ligg, spela död, rulla, stanna, gå fint, varsegod, göm dej, vad säger hunden men vad kan jag lära henne mer? Inget jobbigt som att stå för hon e ganska och lång =)

AnneN
0

Kan hon sitt vackert, vacker tass, andra tassen, båda tassarna (som vacker tass fast med båda samtidigt)?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

twinkime
0
  • morra,
  • tittupp (hunde tittar upp),
  • tittner (hunden tittar ner)
  • snurra (hunden gar runt360grader
  • spinn (tvartom mot spinn at andra hallet)
  • backa
  • fram (hunden gar framat)
  • apport  (hunden hamtar saker) 
  • sidan (hunden ligger  pa sidan) 
  • platt (hunden ar  i liggposition med huvudet mot golvet)
  • upp (hunden star pa tva ben)
  • slalom (hunden gar slalom mellan pinnar/ dina ben)
  • andas (hunden skall andas ut som ett tyst skall) 
  • Fast (hunden haller fast din arm,ben med hjalp av bada tassarna)

Glad Finns aven andra saker  med hjalp av TArgettraning , klickertraning som man kan trana in som att oppna dorrar, tanda lampan med mera.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

missemel
0

#1. Hon är för lång i kroppen och 12år så jag tror nog inte att han kan båda tassarna samtidigt eller sitt fint. Hon e en liten hårig klump ;) hehe

missemel
0

Håller på att lära henne slicka nu ;) och apport. Fast hon tappar bara sakerna hela tiden :/

Ida94
0

Kanske räkna? :)

missemel
0

5. hur ska jag lära henne det på ett bra sätt ? :)

Ida94
0

#6 Om man tillexempel säger vad är 1+1 så ska hon ta upp ena tassen på något och göra det 2 gånger, för 1+1 blir ju 2. Hoppas att du fattar är dålig på att förklara. :)

tezzla
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

skäms testa blås hunden i ansiktet för att se om det funkar, på mina har jag satt en tejpbit och sen klickat när tassen kommit, när jag blåste blev dom bara busiga, här är ett klipp med min russel, första försöket utan tejp

tezzla
0

jag lärde in ordet dutta, då ska hunden röra föremålet med nosen, sen kan man lära den stänga luckor, tända/släcka lampor och sedan ge det momentet ett nytt kommando, detta är vår början till luckorna, här har jag inte lärt in nya kommandot som kmr bli stäng

tezzla
0

Vinka detta var vårt första försök så det ser lite roligt ut =)

tezzla
0

Några trick på min ast, kanin = sitt fint är lätt att lära in, sen prata(låta,morra), vart sitter man? = hoppa upp op stil/bänk ute, spela död, här är inte det momentet riktigt klart, nu ligger han helt nere med huvudet också

tezzla
0

jag var sjuk och hade tråkigt, hämtade in min gamla keyboard som legat och skräpat ute i boden i flertal år

missemel
0

Tezzla, Du är mega duktig på att lära dina hundar saker! :D När du skulle lära din hund "dutta" Väntade du bara på att hunden skulle nudda eller fick du hjälpa till? ;)

tezzla
0

jag tog en bok och satt den mot hans nos och sa dutta, sen så tog jag min hand, han förstod snabbt, när jag visade handflatan så duttade han till, då klickade jag och belönade med godis, sen tog jag lite olika saker, bok, hand, tallrik, en ask med nålar mm så han skulle förstå att det inte var bundet till ett föremål, alla hundar lär sig olika fort, min ast är nog mest lättlärd för han är lugnast av alla 3