Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2399 ggr
Eveline
0

Konstiga vanor?

Jag undrar om era hundar har några konstiga beteenden? Eller gillar något konstigt att äta?

Min valp (6mån) jag har nu är helt galen i clementin, han ligger och slickar på klyftorna, annars är han rätt glupsk.

Sedan har han ett gosedjur som är en katt, den ligger han och "duttar" i ansiktet, han diar ser det ut som och framtassarna vickar fram o tillbaka. Ibland somnar han med den i munnen :O hehe.

spikes
0

Jadå Spike är en allätare tex så honom får man pass vad det gäller lök och annat,Sen har vi Snodden som sedan valp alltid har spottat godis på alla andra utom matte,och det fullkomligen far ut ur munnen på honom.

Gonee
0

Jag vet inte om detta räknas som konstiga vanor.. Men min tik som är 2,5 år har alltid tuggat sönder mina använda trosor.. Så fort jag hoppar in i duschen så ska hon leta efter dom.. När hon va valp åt hon hela trosor men idag biter hon sönder dom.. En dag glömde jag stänga dörren till tvättrummet.. Och vem hittade jag där när jag kom hem.. Jo min tik som hade tuggat sönder BARA mina trosor..Ingen annat klädesplagg.

Det värsta är att hon bara gillar dom jag har använt och inte rena.. Och sen tror hon att jag blir glad och ska alltid ha dom i munnen och vifta på hela kroppen när jag upptäcker henne..

[Forest]
0

Enja går och duttar på vaden på oss när vi går och hon är bakom-hack-i-häl, lite som jag är bakom dig. Chanel gör detta ute ibland när hon är lös.

Enja är en tjuvis hon tar gärna allas strumpor om man lägger dom på golvet.

Chanel river gärna i soper så hon går gärna in i barnensrum för kolla in deras papperskorgar som inte finns ett ända ätbart i, det blir att hon river ner o snokar runt=skräp utspridda.

MoaW
0

Dobby är galen i brunnar. PÅ kursen vi går så hittade han en sån där gatbrunn som funmkade jättebra som belöning, den var bättre än godis Skrattande Han vill bara stå och titta ner i dom

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Eveline
0

#4 hahaha, det var lustigt!

Måste bara berätta att idag när jag var i Växjö och hälsade på min bror som bor på campus där, så skulle jag kissepausa med hunden så kommer det en tjej med en yttepytte liten chiuaua (minsta mitt öga skådat). Den lilla hunden morrade och var som den mest folkilskna jag sett, ägaren drog i kopplet och hunden stod helt still och gled på isen. Min hund som är stor, han blev helt paff. haha. Det såg så komiskt ut :)

[Forest]
0

4 menar du dessa brunnar där regnvatten åker ner i? Här finns det även de runda med små hål i dessa ska Enja stå o kolla ner i. (båda sorterna) Och när hon var 8 v var jag rädd att hon skulle fastna med benen lr så i dom men var en fixide antar jag att gå på dom som balansgång o ha nosen ner mellan dom Tyst

twinkime
0

Min hund Alfons forsoker fanga blixtrarna varje gang det blixtrar utomhus,nar alla andra ar inomhus  ja da vill han ga ut och forsoker hoppa i luften for att fa tag i blixtrarna. Han ALSKAR  nar det blixtrar och aven nar det askar.

Sa det ar hans konstig vana, som jag kommer ihag nu i alla fall Skrattande

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

MoaW
0

#6 ja precis, han älskar när det rinner ner vatten xD att putta ner stenar är kul också

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.