Lek; Vad skulle du göra då?
Kör en lek här nu då!
Den går till så här.. en person frågar **"Om din hund… vad skulle du göra då?"
**Exempel: Om din hund åt upp en 500 lapp vad skulle du göra då?
Och nästa person svarar och sedan kommer med en ny fråga.
Då börjar jag: Om din hund kissade ner dina julklappar vad skulle du göra då?

Svära över hur korkad jag är som inte rastat min hund ordentligt och dessutom dumt nog ställt sakerna på golvet.
Om din hund bet någon helt oprovocerat (vad ni kunnat se iaf), vad skulle du göra då?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag skulle bli förvånad och sen försöka lösa problemet, och forska i hur det kunde ha uppstått.
Om din hund en dag började gömma dina värdesaker, vad skulle du göra då?

Se till att lägga mina saker där hunden inte kommer åt dem.
Om din hund ätit i sig choklad, vad gör du då?
_**/Mvh Anne
Väntar och ser om hundens tillstånd blir dåligt, om det blir det åker jag till veterinären.
Om din hund ligger och tuggar på en padda, vad gör du?
Säger tack och byter ut det mot godis. Då brukar han oftast ge mig vad han har i munnen.
Om din hund rymmer, vad gör du då?
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Skulle gå ut och leta efter honom.
Vad skulle du göra om din hund åt upp en hel fårfiol?
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#5 Skulle du inte in och skölja munnen sen?? Paddor är ju jätte farliga 
# 7 Jo naturligtvis, skrev bara vad jag skulle göra först.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#8 Ja, iförsej, annars kan man ju sitta å skriva precis allt man skulle gjort… 
? vad är frågan :D
#10 Du ser frågan i #6.
Svarar #6…..
Jag skulle bli jätteledsen, men samtidigt orolig för hur hunden skulle må, så det blev till att avvakta o se hur magen skulle ta det….annars vet…
Vad skulle du göra om din egen hund attackera dig utan orsak…..

# 12 försvara mig å försöka få hunden att sluta!!
Vad skulle du göra om din hund alltid gick och kissade på en av dina släktingar varje gång ni träffades?alltid samma släkting oxå.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Haha.. jag skulle nog se till att rasta hunden innan de fick träffas, om inte det hjälpte skulle jag nog se till att hunden först fick lugna sig (om den var upphetsad) för de brukar väl kissa av upphetsning ibland? :P
Vad skulle du göra om din hund växte på sig och blev lika stor som en häst?
14) hmm skulle kolla upp om det är någon sjukdom då det är en mindre ras och inte ska bli så stor antagligen fel på växthormoner. Flytta till större hade vart ett måste :D
Vad hade ni gjort om eran hund bestämnde sig för att bo hos grannen?

Börja fundera på om det är något som inte är till belåtenhet hemma hos mig. Ändra på det eventuella och försöka få min hund att uppskatta mitt hem som sin trygga vrå. Kanske även ta reda på vad hos grannen som drar så mycket.
Vad skulle du göra om du skulle se en EXAKT kopia av dig och din hund på gatan?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Om jag inte hade med mig chanel så hade jag gått fram o kollat de osynliga kändetecken som hon har bla underbett och en fläck på tandköttet (mörkt hjärta) hade den det kade jag tillkallat polis. Var det inte min hund skulle jag höra mig för lite o säga att jag letar syskon till henne och se om detta kan vara en av dom :D
Vad skulle du göra om Eran hund vaktar dig så mycket att din sambo/vänner inte får änds komma i närheten?
17,träna bort det.
Vad skulle du göra om din hund bitit sönder såpa flaskan och spritt ut det över hela hemmet?

Städa och ställa flaskan på ett annat ställe nästa gång.
Vad skulle du göra om hunden snodde julskinkan?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
19,Hålla koll på hur hunden mår,eventuellt ge den flytande kol,vid försämring vetrenär.
Vad skulle du göra om din hund slet sig och inte lyssnade pgr av löptik?
Leta dag o natt efter den ta medmig allt hundgodis som jag har hemma.
Vad skulle du göra om hunden fick upp spår efter älg trots aldrig jagat innan utan försvann rakt ut i skogen?
21,Leta reda på den men ta det lugnt…en hund som aldrig jagat går oftast inte på bytet,den vet inte vad den ska göra
.
Vad skulle du göra om du blev anmäld för att din hund huggit,trots att det var människans fel.

Beroende på vad människan gjort för att bli biten så skulle jag göra en motanmälan + att jag skulle låta polisen göra sina tester på min hund så de får se att hon inte alls är farlig eller opålitlig.
Vad skulle du göra om din skendräktiga tik fick för sig att familjens tamråttor var hennes Valpar?
_**/Mvh Anne

#23 Ta bort råttorna ifrån henne och hålla henne relativt kort mot råttorna.
Hur skulle du förklara för Polisen att dina hundar dragit på annan ort, när du har koppeltvång på dom, hemma?
Hälsn. Freke

#24 att jag är en blåst hundägare utan respekt för andra människor eller andra djur. Och att de borde ta djuren ifrån mej och aldrig låta mig ha djur igen.
(läste artikeln och det är helt sjukt, )
Vad skulle du göra om din hund råkar ut för en olycka och du har inte pengarna för veterinärkostnaderna ?

#25 jag skulle låna pengar av ngn släkting typ för min hund betyder allt för mej. <3
Vad skulle du göra om din hund skadade din kompis hund och den fick avlivas? :(
# 26 oj oj oj, skulle nog vara svårt för har ju en liten chihuahua, men skulle betala för allt som har med kostnad för vet osv. Erbjuda henne alt att köpa en ny hund (även om det inte är samma sak!)
Skämmas till döds!!!
Vad skulle du göra om din hund bet ihjäl ditt barns hamster??

#27 skulle vara lite konstigt då jag inte har barn, är 13 år, Men om jag hade mina hamstrar kvar och min hund bet ihäl den hade jag väl blivit ledsen men hade väl fått skylla mig själv för isåfall måste jag ha varit klantig och typ haft buren öppen obevakad eller ngt, Fast sen skulle mina hundar aldrig göra det menmen :)
Vad skulle du göra om din hund var lös och sen sprang efter ett rådjur och hann ikapp och skadade rådjuret?

#28 Jag skulle ta liv av rådjuret.
Skulle kanske om någon annan såg oss ringa viltvård/polis. annars hade jag haft mer mat.
Vad skulle du göra om din hund högg ett barn?
Hälsn. Freke
29, beror väl på vad barnet gjorde. Skulle hjälpt barnet först o komma till läkare om det behövdes. Stå för mitt ansvar att ha hunden under uppsikt kolla igenom min hund om den har ont någon stans, ringt vetrinären. Alla hundar gillar inte barn men det är jag som ska ha talat om det så barnet lr dens vuxna vet om det.
Vad skulle du göra om din hund gillar att sno saker bla din plånbok o gräva ner den någon stans?

Jag hade sagt till hunden att den inte fick ta den och gett det en leksak som han får gräva ner om han nu vill det.
Vad skulle du göra om din hund fick en kärlek till att äta böcker?
#31 Eftersom min hund har det *suck* så kan jag ju bara säga det att det är bokfritt överallt där han kommer åt. Har lagt mina böcker i lådor, garderob etc, haha.
Vad skulle du göra om någon kom och påstod att din hund var deras?
Oj, ja jag skulle neka eftersom det är min hund. skulle någon fortsätta påstå detta så kan man ju enkelt gå till någon med chipmojj som kan läsa av chippet och visa alla papper på att min hund är just MIN hund. Och fortsätter det och personen påstår att det är dens hund så kan man väl göra en polisanmälan för det blir ju trackasserier om det fortsätter.
Vad skulle du göra om du upptäcker att din hund ätit en strumpa?
Ringa och rådfråga vet.
Vad skulle du göra om du börjar höra din hund prata människospråk som bara du hör, men ingen annan? ;)
"En stund i taget - här & nu"