Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 3153 ggr
spikes
0

Min goa gamla Spike busen :-(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för ett vett besök igen,han har en knöl strax ovan tån misstänker en inflammation i fästet där,och tassen i övrigt är ganska svullen på sina ställen.

Han har ont och ibland tjuter han till,men stödjer ändå på tassen ganska bra.Tratten har vi fått lov att sätta på igen för han kan inte låta bli att gnaga när det är något som retar honom.

Finns inget värre än när mina hundar mår dåligt,vi ska ringa i morgon för tid så håll tummarna att det går att fixa lätt,man vet ju aldrig med gamla voffar.

Har gett dom märgben nu så han får tänka på annat ett tag.

Fridaaaa
0

Åh stackarn, du får pyssla om han extra mkt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
0

Ajdå, hoppas verkligen det är nått som är lätt att åtgärda… Håller tummarna hårt!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

rahl
0

Vi håller tummarna hårt!

ingann
0

pluttesnutten då! hoppas det bara är nåt så enkelt som en fettknöl som han slickat för mycket på…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Forest]
0

Gammelplutt inte lätt med fåntratten på heller. Hoppas att han blir frisk snart igen. Holler tummarna för gubben!

twinkime
0

Usch aldrig roligt nar en hund blir sjuk. jag hoppas att det inte ar nagot allvarligt och han blir frisk snart. Haller tummarna for spike

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Manda29
0

Hoppas också att det inte är nåt allvarligt. För som du "säger", gamla vovvar.  Håller tummarna.

[rightPAW]
0

Åh gammelgrabben, hoppas det inte är något allvarligt! Håller tummar och tassar på att det går bra.

[Vargnatt-]
0

Här hemma håller vi också tummar och tassar för att det går bra!

spikes
0

Tack alla! Sitter och ringer just nu får hoppas han ringer upp,han har ju även tid på kvällarna och det känns ju bäst om vi åker båda 2 med honom,Han är ju lite rädd för vetten också eftersom han råkat ut för en del i sitt liv.

4,Näe det är ingen fettknöl,för det vet jag hur dom känns,tassen har svullnat lite mera idag också,men knölen är lika stor som igår,så jag berättar när vi varit där hur det gått.

Jag hade inte varit så orolig om det gällt Snodden,Spike är ju så pass gammal nu så man vet ju aldrig.

[Forest]
0

10 Hoppas ni får tid o jag förstår din oro

LinaK
0

Hoppas han kryar på sig och att det inte är något allvarligt.

Förstår verkligen din oro, man oroar sig alltid extra mycket för gamla hundar. Det är ju ganska självklart!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

rahl
0

Skriv när ni vet mer, hoppas hoppas!

spikes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyss hemkommen,han har fått värktabletter vi ska prova med allra först,men i morgon ska jag ringa för tid till röntgen,han kunde bara konstatera att inget var brutet,men höll med om att min fundering kring en spricka tillsammans med en inflammation i leden ovan tån är inte helt omöjlig.Så än är inte sagan slut.

Han skötte sig kanonbra hos vetten,och eftersom han varit där tidigare och vetten visste att han kopplade ihop hans rock med ajaj!,så hade han tagit av den,och Spike tittade lite misstänksamt på han,men nöjde sig med att jag satt framifrån och klappade om honom,samtidigt som husse pratade med vet som gick igenom tassen.

Han tyckte Spike var så fin och verkligen vältränad för sin ålder,hade han inte varit grå om nosen så hade han aldrig gissat att han var så mycket som 13 år,piggare hund var det länge sen han såg sade han.

Nu får han ta det ännu lugnare tills vi fått tassen röntgad och man vet hur man ska gå vidare….Spike anade redan i bilen att det var nått konstigt,det syndes på honom,Snodden var ju inte med och dessutom satt han på Snoddens normala plats.

AnnL
0

Stackars gammelman. Hoppas han kryar på sig.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Forest]
0

Hoppas ni kan sätta fingret på varför det är svullet. skönt att gubben skötte sig och att han är i bra trim annars :) Söt som socker är han , Krya på dig Spike

rahl
0

Hoppas alltind ordnar sig!

spikes
0

15-16-17 Tack,ja röntgen lär ju visa var felet är sen i alla fall.

rahl
0

Synd att i mitt fall röntgen säger att allt är okej och hunden går med ont och bakbenet uppe i en månad nu :(

spikes
0

19,Men vilken sorts röntgen är det dom tog då?,en MRT syns ju i stort sett allt på,frågan är ju om det är någon neuroligiskt eftersom dom inget ser i annat fall.

rahl
0

En vanlig - höfter, rygg, knä och annat. inte ens svullnad på frambenet kom med, inga synliga sår heller - därför är det misstänk vriden tår och infektion har spridit sig i hela kroppen och därför är det nu bakbenet uppe men det är nu en vecka med antibiotik och en vecka med smärtstillande och inget händer.. men jag ska inte ta ditt tråd :) jag berättar samma i min - hade du kunnat ändra rubrik till

Niunia har olöst ont eller något liknande som passar i med att det är inte artros.

spikes
0

21 Jag har svarat i din trådFlört,Visst kan jag ändra rubriken till det om du vill:-)

rahl
0

Hur går det för er?

spikes
0

23,Jodå tack det går bra,jag har beställt röntgen till nästa torsdag,men det ser bättre ut nu,för han har fått ner inflammtionen ovan tån,så knölen där har minskat,det kan hända att sprickan är så pass stor att vi kommer att få linda honom när han haltar resten av livet,för att underlätta vid prommisar men det tar vi så gärna.

Än så länge är det korta turer för honom som gäller,så man får aktivera huvudet på honom inne eller på tomten.

Känns lite tomt att gå bara med Snodden den långa turen på kvällen,men men vi hinner ju med lite lydnad på ett annat sätt då,så man får se det positiva.Spike haltar lite ännu men inte lika mycket som när vi åkte iväg med honom.

rahl
0

Lycka till imorgon!

spikes
0

25,Tack som det ser ut nu är jag väldigt lite orolig,han haltar bara ibland och inflammationen har helt förvunnit,så antagligen är det en spricka som är på väg att läka,röntgen kommer dock att visa hur vi ska gå vidare med det sedanGlad

[Forest]
0

26, vad skönt o höra så snart kanske gammlingen kan följa med Er på långpromenaden :) Håller tummarna för att det ser bra ut iaf imorgon .

spikes
0

27,Tack Ja vi får se hur pass lugnt vi måste ta det vidare,för som det ser ut nu så kan han i alla fall följa med på en längre prommis i koppel på kvällen.

rahl
0

Det just det "problemet" jag har också men Niunia följer med på koppel och får Sherry vara lös och bli av med sin energi :) med en extra hund att gå ut skulle jag aldrig ha tid att göra något om man bara gick med en hund åt gången :) men vi går inte jättelånga promenader och så.

spikes
0

29,Jag är ju gärna ute i ett par timmar med mina normalt,men nu tar jag snodden själv när vi ska längre sträckor,det som är bra med honom är ju att han inte klättrar på väggarna för att han inte fått varit ute flera timmar varje dag,det är en lugn kille…..Spike är ju också duktig trots att han inte alltid får följa med nu,men jag är noga med ben och huvudaktiviteter på tomten för honom nu.

missemel
0

#4  Det lät som typiskt min vovve :) slicka på en fettknöl (:

Vad gulligt det låter! slickat lite för mycket på en fettknöl

hehe

spikes
0

31,Det var ingen fettknöl utan en inflammation.

Nyss hemkomna kan jag berätta att Spike hade en spricka ovan tån,som är på väg att läka bra,inflammationen hade vi fått bukt med,så nu gäller lugn och ro ett tag till och så har vi fått lära oss att linda om han verkar behöva det.

rahl
0

Lycka till! det ju bra att veta hur man ska linda. Jag vet inte hur vi ska göra med Niunia :(

spikes
0

33,tack!Jag hade inte gått därifrån utan att dom visat mig…

rahl
0

Jag hade inte den tur, jag var på dagakut och det var många bakom min på dagakut samt bokade besök så det fanns inte tid :(

AnneN
0

#32 Vad skönt att ni fått bukt på inflammationen och att sprickan läker som den ska. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

35,Jag kan ju bara säga hur jag skulle gjort i det läget,och jag hade väntat till någon hade tid,eller krävt! en tid då jag kunde komma tillbaka och få instruktioner dagen därpå…men det är jag de…

spikes
0

36,Tack ja oron är borta o stort sett nu,fast nu busas det ju mera i stället,lånar bara mattes tofflor liiite osv osv….Glad

rahl
0

#37 jag hade kunnat göra det om jag inte redan hade suttit där från kl 9 till kl 16 :) eller om jag inte hade 2 timmar att resa dit och två timmar att resa tillbaka - alltså komma bara för det är inte lönt - men vi lär besöka de igen snart så då lär jag mig :)

spikes
0

39,Tiden hade varit ovesäntlig för mig även resan dit och hem,men bra att ni tar tag i det sen.

[Forest]
0

Vad skönt att han läker bra och inflamationen på väg att försvinna. Han verkar ha bra läkekött ändå gammle gubben :)

Hoppas att allt går bra med killen.

rahl
0

#40 skulle det vara behov just då så skulle vi kanske vänta men det var inte bråttom med det. samtidigt som den andra hunden satt ensam hemma - ville inte gå ut med min granne - så det fanns inte riktigt tid att vänta då :)

spikes
0

41,Ja med tanke på att vetten sager att det inte syns på honom att han är 13,förutom den gråa nosen så vet vi ju att han är i jättebra trim fortfarande.

[Sisa]
0

Så skönt att höra..Kyss

spikes
0

44,Tack SisaGlad

[Sisa]
0

# 45

Kram till Dej och Spike..och

Trevlig Helg! Kyss

spikes
0

46,DetsammaGladoch

Trevlig helg!Flört

Michaela-N
0

Stackarn :(

Hur gammal är han?

spikes
0

48,Han är 13 år och mår bra mycket bättre nu.