Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1953 ggr
Busangardens
0

Er hjälp fort!

_skriver här också.

_Min närmsta väns mamma har en liten hund som är blandras mellan Drever, beagle och hamiltonströvare, ser ut som drever rasen gör den i vilket fall.

Hunden är ganska gammal, 14 år, och har opererats två gånger för juvärttumörer. Signe som hunden heter har även Diabetes och äter tabletter för det men trots tabletterna så blir hon magrare och magrare för var dag som går ändå är hon pigg, glad, äter, kissar, skiter och leker som vanligt.

Signes foder är dietmat med fibrer, ordinerat från veterinär.

Hon som äger undrar om det är njurarna det är fel på eftersom hon magrar eller kan det vara något annat? Veterinären säger att det beror på Diabetes som hunden magrar men själv har jag sett många hundar med Diabetes som inte magrar och hade det varit njurarna så hade hunden inte varit pigg direkt. Veterinären försöker nu få ägaren att låta hunden somna in oavsett hur pigg hunden än är men hon vill först göra allt hon kan för sin hund och har därmed desperat bett mig om hjälp om att vända mig till er samt ringa runt ett par samtal.

Min första tanke till att hunden magrar av är fodret. Men vad tror ni att det kan bero på?

Tacksam för snabba svar.

Busangardens
0

Har nu fått hjälp.

Agilis
0

Håll oss uppdaterade! =)

[Forest]
0

1 vad var hjälpen? Vart nyfiken :)

Busangardens
0