Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1667 ggr
spikes
0

Sorglig syn:-(

Satt på bussen hem från skolan idag,och det stiger på en kanonfull kille med en jättefin husky,men som synd nog var för smal…killen hade inte pengar att åka buss för,det fattades 9kr,och han stod ett tag och trasslade med chauffören.

Hunden som redan var inne på bussen "lös" spanade in alla som satt där och fastnade hos mig,jag luktade väl hund,jag kunde inte förlika mig med att denna vovve skulle behöva gå på stan något mera idag,utan gav 9kr till killen.

Döm om min förvåning när han bara går förbi mig och hans egen hund och sätter sig längst bak,jag tog hundens koppel för att den inte skulle fram till andra resenärer,och den gjorde ingen som helst ansats till att vilja leta upp sin husse.

2 hållplatser innan jag skulle av,tog jag med mig hunden och gav ägaren kopplet och sa till honom att åka hem med hunden,och att nästa gång han ska ut och supa lämna den hemma,-jaaa just ja!!! jag hade ju henne med mig ju blev svaret…

Vilket gjorde mig ännu mera förbannad,så jag sade till honom att får jag se dig en gång till strunta i ditt ansvar för din hund,så kommer jag att anmäla dig!Skrikandes.

Det var så nära att jag bara tagit med mig hunden hem,för den fylltratten hade säkert inte märkt något ändåRynkar på näsan

AnneN
0

Huvva, tyvärr är det allt för många "a-lagare" som inte tar hand om sina djur (men det finns även några som tar väldigt bra hand om djuren)… Förstår inte hur folk tänker då de säljer djur till dessa personer Skrikandes

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LinaK
0

Usch det är så himla tråkigt att höra sånt här! Bra att du sa något!

Min farmor och farfar bor i ett hyreshus, där är det ett yngre par som har en stor svart hund (blandis mellan dobermann och något mer skulle jag tro, krävande raser!) Dessa människor är också enna fylletrattar, bråkar och har sig. Mina farföräldrar har anmält dom till hyresvärden flera gånger eftersom dom stökar i trauppuppgången mitt i nätterna och skrämmer slag på dom. Det låter typ som att dom hugger med en yxa i ytterdörren.
Det verkar dock som att dessa människor jobbar så denna stackars hund får vara ensam mycket (ibland skäller den mycket tydligen) Sen går dom hem på rasten ibland och går en liten kort sväng med den i parken bredvid. Det är det enda stället dom verkar gå på med denna stora hund.
En gång så låg det en stor bajshög i trappuppgången och vi förmodar att det är denna hund som inte kunnat hålla sig (bara spekulation dock eftersom vi inget vet säkert) Sen att man inte tar upp det utan låter det ligga är skamligt.
Jag vet vem killen är och det är ingen kille att lita på. Håller på med både det ena och det andra.
¨Så synd om hundar som ska få sånna här mattar och hussar Rynkar på näsan Man lider med dom!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

spikes
0

Ja själv hoppas jag i alla fall att hunden fick komma inomhus pgr av att jag betalade en del av bussturen,man får tänka så…

XeZafir
0

Hunden kanske hade önskat att du inte bara sagt åt husse utan även tagit hand om henne…stackars små som lever så. Tyvärr är hon ju inte ensam…

[Forest]
0

ursh jag fattar inte hur man tänker när man tar sin hund på fyllan Skrikandes Jag har med fått säga till en drogmissbrukare då han glömde yorken bunden utanför en matbutik, fick springa efter honom o säga har inte du den lilla hunden vid affären? Öhhh jo *** glömde jag han där-_-. Söt liten hund som han inte äger men kan tänka mig att han är släkt med ägaren.

spikes
0

4,Jag ville inte riskera att bli anmäld för stöld,jag gjorde vad jag kunde just då och får nöja mig med det,hoppas bara han kom hem ordentligt sen.

[Liiillap]
0

#0 hunden måste ha känt sig väldigt vilsen och ensam trotts att den gick med sin fulla Husse, För antagligen så gjorde bara hunden efter sin instinkt och följde husse utan att Husse brydde sig om hunden :/

monsi
0

Stackars hund! O stackars mäniska som mår så dåligt att han behöver supa var dag.

Har sett många hemlösa som tar välldigt bra hand om sina hundar o har en sån lyndnad på dem att man nästan blir grön av avund.

Har dessvärre tyvärr sett fler av de som skiter i o eller slår sina hundar.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

spikes
0

8,Ja det är sant,men i och med att hunden var rätt mager osv så mådde den inte så bra,sant är ju också att en del missbrukare tar god hand om sina djur,synd nog ser man de som inte gör det alltför ofta.

missemel
0

Jag hade nog inte lämnat hunden utan jag hade frågat någon som satt bredvid mej om man kunde ringa någon som kunde ta hand om hunden för det e djurmisshandel. Jag hade nog inte gett honom hunden. Fast det hade jag nog. Jag hade nog gjort som dej.

Men nästa gång så tycker jag att du ska ringa polisen? om man nuska ringa till dom ;) =)

spikes
0

10,Och vad tror du att polisen skulle göra då?,inte ett skvatt kan jag tala om,det finns inget annat sätt än att ge han hunden,för jag tänker inte riskera att bli anmäld för stöld vilket det i så fall blir.

missemel
0

sa jag att jag skulle  ta hunden? Jag hade ringt någon…!

spikes
0

12,Var så vänlig att svar trevligt tack,jag ställde dig en vanlig enkel fråga.

missemel
0

förlåt men när du skriver till mej så är du inte så trevlig du häller. Hur tror du att jag ska reagera. Känner inte att svaret var otrevligare än frågan denna gång.

spikes
0

14,Ta sånt via pm! så trådarna får handla om det dom är ämnade för.

Nu återgår vi till trådens ursprung Tack!

Lena Medarbetare på bif