Rötter och jord?
Min hund äter jord och rötter! Varför gör hon det? Behöver hon mer vitaminer eller är det bara något hon har fått för sej? Kan ju int vara så bra och få grus i magen..

Ja det kan vara något hon inte får i sig tillräckligt av via fodret, kanske någon mineral om hn äter jord?
Vad äter hon för foder nu?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hon har inte så många tänder kvar så hon måste äta blötmat. Men hon åt rötter innan också. Hon e lite bösig av sej o äter allt ;)

#2 kanske du kan testa att byta blötmaten (som ofta inte innehåller tillräckligt av olika ämnen) mot färskfoder?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hon får ganska så mycket olika mat. Tror kanke att hon tycker det e gott med rötter. Hon mår inte dåligt eller så ;)
Färskfoder skulle jag rek varmt. Men annars får man blöta upp torrfoder då är det ett foder jag tycker är bra det är orijen. Den åt inte mina hundar därmed är det färskfoder o de mår bra på det.
Äter hon verkligen rötter jord? För jag har en hund här som gärna gräver fram rötter i sommras o sov svalt i gropen.
4,Tips…ge hunden 1 sorts mat att ge flera olika matsorter är aldrig bra för en hund.

Ok! =)