Go Kväll Sön 14 Nov
Go kväll blandisfokusar!
Idag har vi vart på inoff-utställning med Enja. Hon har vart borta o tränat o blivit klippt hos sin uppfödare samt tränat. Det gick jätte bra idag hon skötte sig bra och vart HP sen BIM kom hon 2a. Det var massor med hundar stora som småraser. När Enja var klar gick jag ut så hon fick kissa lite o titta på hästar något som hon tyckte var mycket intressant. Ett par st kom fram o pratade men då vart jag inkallad igen för fotografering av uppfödaren som skulle ta lite kort. När allt var klart så packa vi ihop och jag vart hämntad. Enja vart så glad att vara hemma igen alal fick sina pussar och så gick hon o la sig hos chanel o de har sovit lite. De är för söta ihop, chanel älskar ju sin lilla pudelsyster märktes att hon har saknat henne med dessa dagar. Så nu är alla samlade igen ska snart ut o gå en promenad.
Grattis grattis, vad roligt! Nu är väl Chanel också glad över att lillan är hemma igen kan jag tänka mig? :)
Grattis! :)
Härligt det låter och grattis
,nog är det skönast när alla är hemma allt
.
Idag har jag ägnat mig åt att champonera mina bägge voffs,klippt klor och mellan trampdynor på Snodden,inte för att dom gillade det direkt,men nu har vi gått en långis och Snodden har rullat av sig den värsta champolukten i mossan "tycker han",så nu smaskar dom på ett varsitt stort märgben och ser ut att trivas med livet igen
Vi är stolta i henne innan men det är ju kul när det går bra för sin hund. Vi har tjejen på foder o riktigt nöjd att ha uppfödaren som stöttpellare som vi har :)
Det var en inoff och var mer träning än blodigt allvar. Dommaren skrev omdömet om Enja:
"Vackert huvud och uttryck.Välformade ögon.Bra hals och överlinje men aning lågt ansatt svans.Korrekt vinklad fram och bak.Rör sig väl för åldern.
Trevligt temperament!"1 HP
här får ni se filmen där hade hon MP och fick sen gå vidare mot Ture som oxå är från samma uppfödare :) där fick hon BMI men han gick vidare http://www.youtube.com/watch?v=ZznxX1KlZwg
Enja är den röda skönheten tyvärr är det litet men jag kunde inte gå närmare pga Enja inte visste att jag var där. Och inte min kamra så våga inte zoma in osv :P