Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 2715 ggr
[Shaiya]
0

Skallde inte!!!

Igar traffade vi 4 olika hundar under varan kvalls promenad och vet ni vad? Lexie skallde inte!! Hon muffade lite men med hjalp av pip-bollen gick hon och tittade pa mig istallet for hundarna! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Hon skallde inte, det ar ofattbart. Hon tittade inte ens aven fast hon sag hundarna. Aven fast hennes beteende blivit OTROLIGT battre har hon alltid haft svart att mota andra hundar dar kan hon bli lite jobbig men mycket battre men nu skallde hon inte ens!!!!

Jag fick en san gladjekick nar vi kom hem sa det var nastan pinsamt. Lexie var ocksa jatte stolt. KyssKyssKyss Forstar ni att denna hund ar OMOJLIG, odraglig och jobbig att ga ut med hon drar,skaller och ar varre and varsta hunden. Nu gar hon fot brevid mig och tittar pa mig i princip hela promenaden hon gar fram i flexi kopplet och sedan vander hon och gar fot igen utan att jag ens sager nagonting. Hon ar lydig, skaller inte pa hundar langre och ar lycklig. Spelar ingen roll om jag stannar 400000 ganger under en kort promenad, hon satter sig ned brevid mig varje gang och vantar pa att jag ska fortsatta. Dock tror hon att jag maste saga Varsegod innan hon far ga ivag och kissa och bajsa men hallre det an en hund som ar odraglig att vara ute med. Jag fick henne fran monster till SA HAR bra pa endast nagon vecka med hjalp av EN BOLL!! Skrattande

[Forest]
0

Vad kul att det går bättre o bättre för Er :) Jätte kul o läsa.

Härlig bild du bjuder på man har lust o dycka ner i snön med henne.

AnneN
0

Grattis! Blir alltid lika glad då jag ser att det går så bra för andra i träningen Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kickilu
1

Jag blir så glad när jag läser det du skriver. Stort grattis:)

spikes
0

Grattis! vad roligt övning ger färdighet till slut,och du har ju nu gjort dig så intressant att din hund enbart bryr sig om digFlört

[Shaiya]
0

Tack!!

Bollar ar ALLT for just henne. En boll far varlden att stanna for henne sa varfor inte utnyttja det och gora det till en rolig traning? Hon bryr sig ju inte om godis och berom ar inte sa speciellt men BOLLAR!! hon blir helt salig av lycka nar jag kastar ivag bollen at henne och det fungerar ju Skrattande Sa nu aven om jag inte har bollen gar hon och tittar pa mig och min ficka. Otroligt harligt.

PetraKarin
0

Riktigt roligt att höra :)

Bra jobbat!

Inspirerande med människor som kämpar och kämpar fram rätt lösning för just den individen.

[Shaiya]
0

Jo alla vara hundar ar helt olika, helt olika! nar det galler traning. Varan huskyblandis ar nastan omojlig att trana om man inte har en katt eller grillad kyckling i fickan och anda ar det nastan omojligt nagon Lennart tror jag han hette var sa imponerad av hans beteende da hans beteende har ingenting med HUND att gora utan han beteer sig som en varg.

Varan Samojed tik, hon lyssnar endast pa godis. Berom, jaha och? godis, ja da far man den basta lydnads hunden nagonsin.

Varan anglahund som var en blanding mellan schafer,husky,bordercollie och karelsk bjornhund han var mentalt instabil och skulle igentligen blivit avlivad pga det men efter mycket, mycket,mycket traning med godis och berom blev han bra.

En annan hund som bor hos min bror nu, da han inte gar ihop med huskyblandisen han var otroligt jobbig att trana han lyssnade varken pa berom eller godis eller lek utan honom fick man ge ett skarpt NEJ nar han gjorde fel och klappa honom nar han gjorde ratt han har blivit sa duktig och da min bror blivit inspirerad att fortsatta trana honom har han blivit annu battre! Glad

Nu till Lexie, hunden denna trad handlar om. Hon har vart nastan omojlig att trana och helt vild och galen har hon vart nastan att man trott att det ar hopplost men sen en dag kom jag pa hennes karlek for bollar och testade det och det fungerade perfekt! Dock blev det en tennisboll och vid moten vid andra hundar eller ''blockerings'' tillfallen blev det svart att fa kontakt med henne sa vi kopte denna pipbollen och nu innan hon kommer in i sitt blockerings statium piper vi med bollen och hon fokuserar endast pa bollen! Skrattande