Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundar-i-media
Läst 1369 ggr
[imaginepeace]
0

Kvinna hundbiten

[imaginepeace]
0

Fick lite mer info idag om hunden eller snarare ägarna till hunden. De bor i samma hus som  min mamma och tydligen har hunden bitit fler men det har inte blivit anmält då ägarna betalat den bitne för att hålla tyst. 1000 kr. Pappa sa att den skulle ha bitit ihjäl en valp också men jag tror han blandar ihop det med en annan händelse.

Mamma har träffat och hälsat på hunden, den verkade trevlig sa hon. Lite osäker kanske. Hon visste inte ras men tippade på blandis mellan amstaff, pitbull eller liknande.

Stackars hund, helt i fel händer Rynkar på näsan

AnneN
0

Ja det är alltid lika trist när en hund hamnar i fel händer Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[imaginepeace]
0

#2 Ja, absolut! Man blir så ledsen. Tjejen verkar ha mycket bättre hand med hunden än killen. Den ser lugn och avslappnad ut när hon är ute och går. Drar ingenting och så. Killen kom hem efter några månader i fängelse för ett tag sen, undra om det har något med händelsen att göra?

AnneN
0

#3 Ja det kan säkert ha en del med saken att göra, sedan så kan hundar bete sig väldigt olika beroende på vem som håller andra änden av kopplet.

Ett exempel på det är en schäfer som attackerade min labbe som jag hade för några år sedan och även har bitit folk, då ägarinnan (en ökänd a-lagare) hade hunden så var den oberäknelig, och kunde attackera både folk och djur, men då hennes bror (som inte var missbrukare) hade hunden så var han hur snäll och go som helst och kunde utan problem leka snällt med samma hund som han gjort utfall mot då kvinnan hade han.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!