Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundmat
Läst 1433 ggr
rahl
0

Ska jag byta glukosamintillskott?

Niunia får sedan en månad standardt led och brosk, sen fick hon canidryl, sen vetromix med norocap - inget av det hjälpte. nu får hon kortison.

Men jag börjar fundera - kan det vara att standardt led och brosk inte hjälper och då ska jag byta mot något annat? vilka då?

spikes
0

Jag har ju tipsat dig om glucosamin tidigare,det ger vi Spike i omgångar…

rahl
0

ja jag vet vad du ger men jag tänkte om ni som ger vet om man ska fortsätta med det och se eller byta :) alltså en månad då borde man se resultat eller?

spikes
0

2,En månad är rätt kort tid räkna med ett par månader minst…glucosamin ska man göra uppehåll med efter 1 burk,det borde stå på det du ger också,annars kan jag tipsa om att söka på nätet om info…

rahl
0

jag har pulver, inga tabletter och pulver räcker för henne i över ett år :)

spikes
0

4,Jamen pulvret ligger väl i någonting?,står det inget alls?

rahl
0

http://www.standardkosttillskott.se/svenska-kosttillskott-for-hund-katt-led-och-brosk.html

det med pulver menade jag i med att man ska göra en paus efter en burk det står inget sånt på min

spikes
0

6,Aha men ditt är ju inte riktigt samma som glucosamin heller,hör efter med dom som gör det i värsta fall,för det är ju bra att veta om man ska göra uppehåll eller inte..

rahl
0

men den innehåller allt detta som andra :)

spikes
0

8,Jasså min glucosamin inehåller.

Glucosaminsulfat-kaliumklorid-mikrokrisstallin cellulosa-povidon-magnesiumsterat,alltså inte samma som din.