Varför gör hon så?
Hej!
Vårans ena hund här hemma som bara är ca 5 månader gammal hon bara rapar nästan hela tiden och då menar jag med att hon gör det väldigt ofta och flera gånger om dagen. Så min fråga är varför gör hon så nästan hela tiden?
Hoppas att ni fattar vad jag frågar och vill ha hjälp med.
Hon har ju helt klart luft i magen,dricker hon mycket och väldigt snabbt?och hur ofta och länge har det pågått?

#1 Allt som hon gör går väldigt snabbt, och det har pågått hela tiden.
2,Då skulle jag råda dig att sitta med henne vid vatten skålen och stoppa henne så hon inte dricker för snabbt,till slut lär hon sig att hon inte behöver,likadant när hon äter så ge i små portioner och vänta en stund mellan tills allt är uppätet,
En del hundar är sådana att allt ska gå i 190 knyck,Spike kan bli sådan fortfarande trots att han är 13 år nu,men börjar man i tid så kan man få bukt med det,och då kan dom äta och dricka fort utan att dom får luft i magen,

#3 Okej, tack för ditt svar, ska försöka att göra det nästa gång. :)
Chanel äter sin mat med jätte snabbt det gör att hon rapar efter maten :) Jag gör som så att jag delar upp hennes mat 4 gg fast man kan säga att hon får allt på engång fast uppdelat :P

#5 Okej ^^
En fråga ang dricker snabbt hur vet man det? Chanel dricker ju kanske lite snabbt med. Men jag har 3 vattenskålar kan man göra som så att man tar mindre vatten i varje skål=lite uppehåll i drickande. Jag har 2 skålar idag detta är för att jag märkt att hundarna gärna vill ha sitt vatten på annat ställe än matplatsen jag valt ut. Samt att jag inte vill att de ska vara utan vatten inte mega skålar gör att jag är garanterad färskvatten finns det alltid tillgång till 
7,Så länge Chanel mår bra av att dricka fort så låt henne göra det,annars gäller det som jag skrev i inlägg 3.