Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1905 ggr
[Shaiya]
0

Lycklig!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tankte skriva lite om nagonting bra och lyckligt.

Som nagra vet sa har jag haft ett rent he****e att fa min hund, Lexie att sluta skalla, dra och borja lyssna m.mDet har gatt manga veckor och hennes beteende har knappt andrats, lite battre men knappt gissa vem som kan ga los och mota vissa hundar??? FlörtFlört Min Lexie!!

Japp, Fran att ha vart ett rabiat monster som man inte ens far kontakt med om man skulle kapa av henne benen.

Obs vi skulle aldrig gora det, endast ett exempel.

Till att knappt bry sig om andra hundar! Hon bryr sig inte ett dugg om andra manniskor, forutom en gubbe som vart elak mot henne honom hatar hon, men forutom honom sa kan vi ha henne los bland manniskor och hon bryr sig inte ett dugg. Bland hundar ar det fortfarande ganska svart da hon garna muffar, inte skaller men muffar mot dom men bland t.e x grannarnas hundar kan vi ha henne los utan att hon ens tittar pa dom tills vi sager varsegod, da gar hon fram och halsar sjalvklart under grannens tillstand men det ar sa underbart!

Igar fragade jag i hundgarden om det var OK om jag testade min hund vid dom da jag vet att Lexie aldrig skulle anfalla en hund, hon later bara. De sa OK och jag gick ivag en bit bad min pojkvan att halla koplet sen slappte han och jag sa hit,  hon kom!! aven fast det var 7st hundar som hon inte kande runt henne!! Hon lyssnade pa mig och var jatte duktig, jag ar sa stolt over henne. Men dock maste vi fortsatta trana henne da hon faktist kan forsoka gora ``utfall`` mot andra hundar nar hon ar kopplad men det ar sa underbart att ha henne sahar bra!

spikes
0

Vad skoj för digGlad,men fortsätt träna utan störning så får ni en hund ni kan lita på i slutatmpen,träna med störning när ni kan lita på att hon kommer.

[Shaiya]
0

Vi tranar utan storning for det mesta men kollar da och da hur det gar ihop med andra hundar for att se hur mycket vi kan lita pa henne, fast dock endast ihop med hundar som hon kanner och pa inhagnat omrade. Glad

[Forest]
0

Vad kul. Får säga grattis till lyckad träning himmla fin hund du har Glad

[Shaiya]
0

Tack! Ja hon ar fantastiskt fin. Ar sa glad over att hundarutanhem teamet hittade henne och gav oss chansen att ta hand om henne. Kyss

[Vargnatt-]
0

Grattis, vad härligt att det går så bra för er! Glad

XeZafir
0

Bara så underbart! Min tik är likadan mot andra hundar som din verkade vara för…om inte värre. "Varför fråga först när man kan attakera direkt? Fråga kan jag göra när jagbestämmer"

Nu är hon uppväxt på gård och hade inte direkt träffat andra hundar när vi flyttade, hon var då tre år. Men hon är helt underbar hund i alla andra avseende!

Lycka till med fortsatt träning!

[Shaiya]
0

Lexie var varkligen okontrollbar forut, man fick absolut ingen kontakt med henne och aven fast hon knappt kunde andas pga kopplet som tog emot nar hon drog och forsokte skalla sa kom inte ett pip fran henne da hon inte fick luft pga kopplet men anda fortsatte hon och forsoka attakera den andra hunden eller manniskan.

Hon ar jatte lik varan anglahund i vissa stunder, ibland kan man tro att det ar han fast utan sitt instabila psyke.

Men i alla fall sa ar jag lycklig att vi har kommit sa langt innom varan traning. Vi marker att bade vi och hon tycker att det ar skonare att ga ut nu.

XeZafir
0

Man behöver inte vara perfekt för att bli älskad…man blir perfekt när man blir älskad!

spikes
0

8,Vad menar du?,oavsett hur nu hunden är så älskar man väl den?,det är ju därför man tränar den,för att man älskar den eller?…förklara gärna.

XeZafir
0

#9 Åh, så djupt tänkte jag inte. Klart man älskar sin hund oavsett! Men visst blir jag åtminstone, lite extra lycklig och kanske mer kärleksfull, på annan nivå liksom, om jag och min hund kommit en bit längre…

Men som sagt jag tänkte inte så djupt med mina ord utan de är bara vad de säger…Jösses, vad det blev svårt att förklara…förstår du mig ändå???SkrattandeSkäms

Ibland dyker det upp saker som är lite tokiga i sammanhanget, men som ändå har en mening…nä, jag skall nog inte skriva mer konstigt nu Tyst

spikes
0

10,Haha ingen fara jag förstår,bra att du förklaradeFlört

XeZafir
0

#11 Så skönt! Skrattande

monsi
0

Toppen med såna framsteg med en hund som inte har haft det så lätt.

#12 förstår också vad du menar.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad